گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل در ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه، حملاتی را علیه این کشور راه‌اندازی کرده که با واکنش پدافند هوایی ارتش سوریه مواجه شده است. خبرگزاری سانا از انجام حمله موشکی به دمشق خبر داد و اعلام کرد پدافند هوایی سوریه این حمله هوایی را دفع کرده است.

خبرگزاری سانا از شنیده شدن صدای انفجار در اطراف دمشق خبر داد.‎

خبرنگار المیادین گزارش داد که پدافند هوایی ارتش سوریه اهداف متخاصم در آسمان حومه جنوبی دمشق و در آسمان قنیطره را هدف قرار داده است.

تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است. گفته می‌شود منطقه الکسوه در جنوب دمشق آماج متجاوزان صهیونیست قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم به این گزارش خبرگزاری رسمی سوریه واکنش نشان نداده‌اند اما رسانه‌های این رژیم بلافاصله با استناد به سانا و نیز منابع خبری اپوزیسیون سوریه گزارش این حمله را بازتاب دادند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش داد، رژیم صهیونیستی به پنج هدف در سوریه حمله کرد اما این خبرگزاری جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

برخی منابع گزارش داده‌اند که سوریه یک پهپاد رژیم صهیونیستی را نیز سرنگون کرده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی گاه و بیگاه با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی، اهدافی را در خاک سوریه هدف حملات هوایی قرار می‌دهد و ارتش سوریه بارها موشک‌های شلیک شده از سوی این رژیم را ساقط کرده است. 

این در حالی است که در روزهای اخیر، ارتش سوریه به پیشروی در حومه شمالی حماه ادامه داده و بر روستای الحمراء در شمال روستای باب الطاقه پس از نبرد سنگین با تروریست‌های جبهه النصره مسلط شده و در حال پیشروی به سوی حومه جنوبی ادلب است.

آتش‌سوزی در یک پایگاه نظامی در تل‌آویو

در همین حال برخی منابع صهیونیستی از وقوع انفجار در یکی از مخازن مواد منفجره در یک پایگاه نظامی در تل‌آویو خبر داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب (27 اردیبهشت ماه) از آتش‌سوزی گسترده در یکی از پایگاه‌های نظامی این رژیم در تل‌آویو خبر داد.

بر اساس گزارش شبکه روسیا الیوم، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد این آتش‌سوزی در یک انبار (مواد) پزشکی پایگاه تل‌هشومیر رخ داده است. 

اما تیم‌های حاضر شده در مکان اعلام کرد‌ه‌اند، این آتش‌سوزی مربوط به یکی از مخزن‌های حامل مواد منفجره بوده است.

رسانه‌های صهیونیستی از خسارت‌های زیاد این آتش‌سوزی خبر دادند و نوشتند، صدای انفجارهای زیادی در پایگاه مذکور شنیده شده است.

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد، تیم‌های آتش‌نشانی موفق به خاموش کردن آتش شده‌اند. این شبکه از میزان خسارت‌های جانی و مالی وارد شده در پی این آتش‌سوزی خبری مخابره نکرد.