بازیگر و کارگردان سینما، در رابطه با نفوذ فرهنگی به‌خصوص در سینمای کشور و وادادگی مدیران در قبال این اتفاق گفت: نفوذ فرهنگی پدیده‌ای مهندسی شده است؛ همه اتفاقات ناشایستی که ما شاهد رخ دادن آن در حوزه فرهنگی و هنری کشور هستیم حساب شده و از قبل طراحی شده هستند و همین باعث شده تا هنرمندان فرهیخته بیکار و خانه نشین شوند و عده‌ای به اسم سینماگر که اندک سواد و دانشی در این زمینه ندارند اداره امور را در دست خود بگیرند!

جهانگیر الماسی افزود: مدیران و متولیان فرهنگی ما روی فکر و رفتار مردم تأثیر منفی گذاشته‌اند. ما این روزها جامعه را عوام‌زده کرده‌ایم. ما با مخاطبان عوام‌زده در سینما مواجه هستیم. اغلب تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما ابلهانه شده‌اند و ما به ندرت و بسیار اندک شاهد تولید آثار خوب و ارزشمند  در سینما و تلویزیون‌مان هستیم. 

الماسی خاطرنشان کرد: متأسفانه نهادهای ناظر بر عملکرد دستگاه‌های فرهنگی هم در خواب هستند.  چه کسی باید پاسخگوی ابتذال مفرط در سینمای کشور باشد؟ دیالوگ‌های سخیف مبتذلی در فیلم‌ها وجود دارد که عرق شرم را بر پیشانی هر مخاطب انسان و آگاه و متعهد و اخلاق‌مداری می‌نشاند. در نسل ما این چیزها شرم بود اما الان بی‌حیایی در سینما رایج شده و متأسفانه این افراد در تلویزیون هم ریشه دوانده‌اند.