عبدالرضا اکبری:

نقش‌ها را به خوشگل‌ها می‌فروشند

عبدالرضا اکبری درباره نقش‌فروشی در تلویزیون می‌گوید: تلویزیون نباید به جیب کسی کار داشته باشد چراکه اسپانسر دارد. متاسفانه این واسطه‌ها هستند که آدم‌هایی دست به جیب هستند و نقش مهمی در دامن زدن به این مسائل دارند. در برخی از سریال‌های تلویزیونی مخاطب کاملا متوجه می‌شود نقشی که الان به آن نابازیگر زیبارو داده شده، اتفاقی نیست بلکه مسائل مالی و رابطه‌هایی پشت آن وجود دارد. این بازیگر که در سریال‌هایی چون «اغما» و «عروج» ایفای نقش کرده است، با اعتقاد بر رواج نقش‌فروشی در تلویزیون، درباره آثار مخرب این اتفاق افزود: متاسفانه حضور نابازیگران در آثار تلویزیونی به دلیل ناآگاهی و عدم ایفای نقش حرفه‌ای موجب افت سریال‌ها می‌شود و از طرفی جلو این ماجرا را گرفتن کمی سخت است؛ چراکه حتی کارگردانان بزرگ ما گاه به دلیل اینکه نقشی به یک فرد می‌خورد که نه سواد آن را داشته نه درس آن را خوانده و صرفاً به خاطر ظاهر بوده است، او را انتخاب کرده‌اند؛ بنابراین برخی فاکتورها را نمی‌شود کاری کرد.

    

«ملخ» وارد پیش‌تولید می‌شود

«ملخ» به کارگردانی فائزه عزیزخانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی ظرف چند روز آینده وارد مرحله پیش‌تولید خواهد شد. تاکنون از میان بازیگران حضور فرهاد اصلانی و ترانه علیدوستی در این فیلم سینمایی قطعی شده و ظرف چند روز آینده گروه تولید با چند بازیگر دیگر برای حضور در این پروژه به توافق خواهند رسید. فرهاد اصلانی پس از سریال «هیولا»ی مهران مدیری و فیلم جدید اصغر نعیمی با عنوان «خط استوا»  - که هم اکنون در کشور اندونزی در مرحله فیلمبرداری قرار دارد- به این پروژه می‌پیوندد. آخرین تجربه سینمایی ترانه علیدوستی نیز به فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی برمی‌گردد که در سال ۹۵ در ایران به نمایش درآمد. علیدوستی چند سالی درگیر سریال پرحاشیه «شهرزاد» بود و حالا در تجربه جدید سینمایی خود قرار است در فیلم فائزه عزیزخانی به ایفای نقش بپردازد.

    

اکرانِ داغ سینماها درعید فطر

ترتیب چینش فیلم‌‌های حاضر در اکران رمضانی موجب شد این فصل از نمایش فیلم‌‌های سینمایی در رکود مطلق به سر ببرد. کنار هم قرار دادن چند فیلم‌اولی در کنار کمدی «سامورایی در برلین» موجب شد تنها کمدی حاضر در گیشه با فروش 3 میلیاردی بیش از سایر فیلم‌ها مورد توجه قرار گیرد. با پایان یافتن اکران رمضانی و بر پرده نشستن فیلم‌‌های عیدفطر به نظر می‌رسد جان تازه‌ای به سینما دمیده شود. 5 فیلم در اکران عید فطر در معرض دید علاقه‌مندان سینما قرار خواهد گرفت؛ 2 فیلم کمدی و 2 فیلم اجتماعی و یک ملودرام معمایی که نبردی تنگاتنگ در گیشه خواهند داشت. «زهر مار» به کارگردانی جواد رضویان، «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی، «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، «دختر شیطان» به کارگردانی قربان محمدپور و «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در اکران عید فطر و از روز چهارشنبه روی پرده خواهند رفت. از هم‌اکنون به نظر می‌رسد از میان تمام فیلم‌‌‌هایی که روی پرده خواهند رفت، بهترین فیلم جشنواره فجر یعنی «شبی که ماه کامل شد»، فیلم تحسین شده «سرخپوست» و کمدی پرچهره «ما همه با هم هستیم» بیش از دیگر فیلم‌ها مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.