بهزاد قربان‌پور؛

«در اتاق‌های یک هتل» از زنان می‌گوید

کارگردان نمایش «در اتاق‌های یک هتل» عنوان کرد این اثر نمایشی با اقتباس از یکی از داستان‌های کوتاه چخوف درباره مشکلات بانوان در جامعه سخن می‌گوید.

بهزاد قربان‌پور درباره داستان نمایش توضیح داد: محوریت نمایش «در اتاق‌های یک هتل» درباره شرایط زندگی و مشکلات بانوان در جامعه است. نمایش داستان یک افسر نظامی در جنگ جهانی دوم را روایت می‌‌کند که به دلیل یاس و ناامیدی از جنگ‌های پی در پی کار خود را رها کرده و در هتلی به نام گورکی اقامت می‌گزیند و به خوشگذرانی مشغول می‌شود. وی در این هتل با اشخاص مختلفی روبرو می شود در حالی‌که ارتباط خوبی با زن‌ها ندارد ...

این کارگردان تئاتر بیان کرد: در اجرای این نمایش هم از طنز اجتماعی و هم طنز سیاسی بهره برده شده است. داستان کوتاه چخوف فضای مناسبی برای ایده‌پردازی داشت و این امکان را به من داد که از یک داستان سه صفحه‌ای یک نمایشنامه استخراج کنم.

وی اظهار کرد: این نمایش اثری رئالیستی است که در برخی از صحنه‌ها فضایی سوررئال دارد و در مواردی نیز داستان به شیوه سایه‌بازی روایت می‌شود. طراحی صحنه نیز به صورت مینی‌مال انجام شده است.

کیاناز خان محمدی، محمدعلی فاضل، المیرا نقی‌نژاد، امیرمحمد میرزامهدی، مینا هادی‌زاده بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۸ بهمن ماه هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود.

    


شهرام کرمی خبر داد؛

بودجه3/5میلیارد تومانی تئاترفجر

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد اعتبار جشنواره سی‌وهفتم تئاتر فجر به اندازه اعتبار دوره سی‌وششم است و در برگزاری این دوره از جشنواره با نهایت صرفه‌جویی عمل خواهیم کرد.

شهرام کرمی درباره وضعیت بودجه سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، به خبرنگار مهر گفت: اعتبار دوره سی‌وهفتم جشنواره تئاتر فجر به اندازه اعتبار دوره سی‌وششم است و برای این دوره از جشنواره نیز اعتبار ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مصوب شده است، سال گذشته این میزان بودجه برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هزینه و برای امسال هم مصوب شد. 

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت دریافت بودجه سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر یادآورشد: معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما اعلام کرده که نگران بودجه مصوب این دوره از جشنواره نباشیم. تا حالا ۲ قسط از بودجه را دریافت کرده و بخشی از هزینه‌ها و قسط اول کمک هزینه گروه‌های نمایشی را پرداخت کرده است، به‌طور کلی نگران اعتبار برای برگزاری سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیستیم. 

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود درباره احتمال افزایش بودجه جشنواره سی‌وهفتم تئاتر فجر، تأکید کرد: احتمال افزایش بودجه جشنواره سی‌وهفتم منتفی است و ما مجبوریم با نهایت صرفه‌جویی این دوره از جشنواره را برگزار کنیم. البته نگاه‌مان این است که این صرفه‌جویی روی کیفیت برگزاری جشنواره تأثیرگذار نباشد و سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را با کیفیت بالا برگزار کنیم.