«بود و تار» در گالری پروژه‌های آران برپاست. در این مجموعه هشت اثر به نمایش درآمده است که بر اساس فرش شکل گرفته‌اند و سه اثر نیز نقاشی با اکریلیک هستند. 

قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این مجموعه گفت: حدود 20 سال است که به صورت حرفه‌ای در زمینه طراحی فرش کار می‌کنم و از زمانی که دانشجوی این رشته بودم، نقاشی و مجسمه‌سازی هم انجام می‌دادم.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: فرش، هنری است که ایران در دنیا با آن شناخته می‌شود و من همیشه دوست داشتم کاری متفاوت در این زمینه انجام دهم. اما این کار بسیار سخت است و تغییری که ایجاد می‌شود نباید باعث از اصالت افتادن فرش شود. قصد داشتم کاری انجام دهم که افراد عجین با فرش هم آن را بپذیرند و اثر نهایی در عین حفظ اصالت خود، فرشی امروزی باشد. پس به جای اینکه طرحی بکشم و آن را به بافنده بدهم، ترجیح دادم فرش آماده را خریده 

و تغییر دهم.

او با بیان اینکه آثارش با انهدام فرش ساخته شده‌اند گفت: در این آثار به بن‌مایه‌های هنر توجه داشتم و با تخریب، اثری جدید ساختم. در کشورهای دیگر نمونه‌هایی از خلق اثر هنری با فرش دیده‌ام اما همه آنها با بافتن فرش یا اضافه کردن چیزهایی به آن ساخته شده‌اند. من از فرش‌های خراب، پاره و بیدخورده استفاده کردم و دوست داشتم آنها را بار دیگر زنده کنم.

قاسمی‌نژاد با بیان اینکه کار او در وهله اول ادای احترام به فرش است، گفت: خودم را از نظر اجرا و تکنیک محدود نکردم اما تلاش کردم آنچه در نهایت دیده می‌شود به عنوان فرش ایرانی قابل تشخیص باشد. گاه فرش‌ها به تکه‌های مختلف بریده شده و به شکلی متفاوت کنار هم قرار گرفته‌اند و گاه داخل فرش از یک فرش دیگر استفاده 

شده است. 

همچنین گاه در فرش برش‌های کوچکی ایجاد شده و با دور کردن قطعات آن از یکدیگر، نقوش لغزیده، جابه جا شده و اعوجاج در آن به وجود آمده است. در آثار من جزییات درون فرش که قبلا دیده نمی‌شد، به چشم می‌آیند و کل نمای آن عوض می‌شود.

او با اشاره به جایگاه فرش در میان هنرها گفت: من تقسیم‌بندی میان لوآرت و های‌آرت را قبول ندارم. این تقسیم‌بندی میان هنر تزیینی و هنر زیبا در تاریخ هنر ایران وجود نداشته و در سالیان اخیر از غرب وارد کشور ما شده است. به نظرم در این گونه آثار هم پتانسیل خلق اثر هنری وجود دارد. وقتی یک کاسه توالت به دست هنرمند تبدیل به اثر هنری می‌شود، چرا فرش را اثر هنری ندانیم؟ مهم دیدگاهی است که به آن شئ بار معنایی جدید ببخشد.

قاسمی‌نژاد افزود: در عین حال این کار باید با دقت انجام شود. گاه بعضی افراد کارهایی در این زمینه انجام می‌دهند که فکر می‌کنند بسیار با اهمیت است، در حالی که چنین تجربیاتی سال‌ها پیش انجام شده است. از سوی دیگر کسانی هستند که ساختار فرش را طوری به هم می‌زنند که هیچ نشانی از اصالت در آن نیست. من در تمام سال‌هایی که نقاشی و مجسمه‌سازی می‌کردم، سعی کردم این اصول را رعایت کنم و هنوز ایده‌های بسیاری در ذهن دارم که عملی نشده است.او درباره آثار نقاشی این نمایشگاه گفت: تعدادی از طرح‌های من ظرافت بسیار زیادی داشت و برای اجرای آن به فرش بسیار ظریف ابریشم و یا تیم بافنده فرش نیاز بود. با توجه به اینکه چنین امکاناتی را در اختیار نداشتم، تصمیم گرفتم ایده‌های خود را روی کاغذ نشان دهم و سه اثر شکل گرفت که حالتی مانند نقش فرش بر روی آب، یا درهم پیچیدن نقوش در حالت سماع، در آنها دیده می‌شود.