کارگردانی مشترک حمید پورآذری و لیلی رشیدی

حمید پورآذری کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» و لیلی رشیدی بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها مشغولی کارگردانی مشترک پروژه‌ای تئاتری هستند که تهیه‌کننده آن مدرسه سینما تئاتر «هنر هفتم» است. این اثر نمایشی با بازی هنرجویان نوجوان این موسسه آموزشی، اجرا خواهد شد.

این نمایش که نام آن بزودی اعلام می‌شود، محصول ۲ ترم آموزشی است که هم اکنون آخرین مراحل تمرین و آماده‌سازی خود را سپری می‌کند و در روزهای آینده، خبرهای تکمیلی درباره اجرای آن منتشر خواهد شد.

لیلی رشیدی نیز علاوه بر ایفای نقش در آثار نمایشی و تصویری گوناگون، تجربه کارگردانی دو نمایش «اسم» و «عاشقیت در پاورقی» را دارد.

مدرسه سینما تئاتر «هنر هفتم» یک موسسه آموزشی تخصصی تئاتر و سینمای کودک و نوجوان است که از سال ۹۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است.

    

اسماعیل خلج: «جمعه کشی» تاریخ انقضا ندارد

اسماعیل خلج، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان تئاتر در نشست نمایش «جمعه‌کشی»که سه شنبه دوم مهرماه در لابی ورودی تماشاخانه سنگلج برگزار شد، بیان کرد: «این نمایش که از تکنیک‌های تئاتری بهره می‌برد در آن سال‌هایی که اولین‌بار اجرا شد با تمرین‌های زیاد همراه بود و  فرصت کافی وجود داشت تا بازیگرها نقش خود را درآورند؛ ولی الان به دلیل کمبود وقت بیش از یک ماه تمرین نداشتیم و البته این را به عنوان بهانه نمی‌گویم چون هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست.»

وی درباره اجرای نمایشنامه که پیش از انقلاب نگاشته است، گفت: «ما در این نمایش یک اجرای جدید و پیشرو را روی صحنه می‌بریم و به نظرم تاریخ انقضا ندارد و این طور نیست که کهنه شده باشد در واقع معتقدم «جمعه کشی» از بی‌زمان‌ترین نمایش‌های من است.»