بازگشت حجازی‌فر با «رومئو و ژولیت» به تئاتر

نمایش جدید هادی حجازی‌فر با نام «رومئو و ژولیت؛ یا تو چرا تیبالت رو کشتی؟!» که نگاهی پارودیک به تراژدی رومئو و ژولیت دارد، در تئاتر هامون روی صحنه خواهد رفت. این نمایش که نخستین تجربه کارگردانی حجازی‌فر در تئاتر پس از دوری چندساله وی از این عرصه و حضور مداوم در سینماست، بازسازی اثری است که پیش‌تر ۱۰ سال پیش به صحنه رفته بود و برنده جایزه بهترین کارگردانی و اثر منتخب در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران بوده است. بهادر مالکی، امیر سلطان احمدی و میثم کریم‌پور در رومئو و ژولیت به ایفای نقش می‌پردازند و امیر زاغری به‌عنوان طراح صحنه، مهرنوش بلمه به‌عنوان طراح و سازنده اکسسوار، بابک کیوانی به عنوان آهنگساز و پری‌ناز لطف‌الهی به‌عنوان دستیار کارگردان حجازی‌فر را در این نمایش همراهی می‌کنند. پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش از روز یکشنبه ساعت ۱۲ در سایت تیوال آغاز شده و اجرای آن تا ۳۱ تیرماه هرشب ساعت ۲۰:۴۵ در سالن تئاتر هامون ادامه خواهد داشت.

    

هیات امنای بنیاد رودکی تشکیل جلسه داد

مجمع عمومی سالانه عادی هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به ریاست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاونان هنری و حقوقی این مجموعه تشکیل جلسه داد. این جلسه با دستور بررسی گزارش سازمان حسابرسی به عنوان بازرسی قانونی از صورت های مالی ٩٦ بنیاد، گزارش عملکرد سال های ٩٦ و ٩٧ بنیاد، بررسی وضعیت اجرایی مصوبات هیات امنا در سال های ٩٥ و ٩٦ و بررسی بودجه پیشنهادی سال ٩٨ برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بر بررسی چگونگی کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع درآمدی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی با نگاه واقع‌بینانه تاکید کرد و گفت: «با توجه به بودجه موجود باید «بودجه ٢» را نیز برای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تعریف کنیم.» علی اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در گزارشی به بررسی وضعیت نیروی انسانی، دستاوردهای شاخص در سال ٩٧ و چالش های مهم بنیاد پرداخت. رعایت حقوق مولف و مصنف در فعالیت‌های هنری، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برنامه ریزی برای مشارکت در ساخت و اجرای سمفونی حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آوای وحدت، اقوام ایرانی و مواردی دیگر از دیگر دستاوردهای شاخص بنیاد فرهنگ و هنری رودکی در سال ٩٧ است که از جانب صفی پور در این جلسه اعلام شد.

    

آیین و بازی متقاضی شرکت در «یادواره استادمحمد»

در دوره نوزدهم جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۵۴ اثر از ۳۲ شهر کشور در بخش آیین‌ها و بازی‌های نمایشی‌ متقاضی شرکت در این رویداد شده‌اند. در این میان فقط دو اثر از تهران هستند و ۵۲ اثر هم از ۳۱ شهر دیگر کشور فرستاده شده‌اند. همچنین جوان‌ترین متقاضی ۲۳ سال و مسن‌ترین متقاضی ۶۷ سال  دارند.‌ اردشیر صالح پور، علی محمد رادمنش و حسین جمالی اعضای هیأت انتخاب این بخش هستند که به زودی کار بررسی و انتخاب نهایی آثار را به پایان می‌‌برند.بخش «معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی» جهت شناسایی، حفظ و احیای معرکه‌ها، آیین‌ها و بازی‌های نمایشی که قابلیت اجرا در فضای باز و مکان‌های تجمع عموم را دارند، در جشنواره‌ گنجانده شده است.