ماه آبان برابر با بازگشت حداکثری سالن‌های تئاتر به چرخه اجرا و میزبانی مخاطبان بوده است. در حالی‌که نمایش «قتل در کاخ»به کارگردانی پوریا جعفرپور کاشی و بر اساس متنی از جاناتان سییر، در تماشاخانه سپند به سبب استقبال مخاطبان تا پایان آبان‌ماه تمدید شده است، یک گروه کرجی برای اجرا در سالن شهرزاد راهی تهران می‌شوند. «کمپانی مرگ» عنوان نمایشی است به کارگردانی امیررضا ملکی که با حضور امیرعلی آلوسی، الهام احمدی، کیوان احمدی، نوید احمدزاده، رضا بابایی، دنیا خوشنو، نسیم سروش، امیر شیخ زاده، علی غفاری و نیوشا رضوانی به‌زودی روی صحنه می‌رود. این نمایش که برگزیده جشنواره تئاتر استان البرز در سال 98 است و سجاد افشاریان تهیه‌کنندگی آن را برعهده گرفته است.

در تئاتر شهر اما چند روزی است «بانوی محبوب من» گلاب آدینه روی صحنه رفته است. نمایش موزیکالی براساس فیلم «بانوی زیبای من» جورج کیوکر که قرار است در آذرماه به همراه «بیماری خانواده میم» به کارگردانی سروش طاهری در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر باشد.

نمایش «باباآدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج تازه‌ترین نمایش تئاتر شهر است که چهارشنبه هفته گذشته در تالار چهارسو اجرای خود را آغاز کرده است. در نمایش «بابا آدم» جواد پورزند، الهام شعبانی، حمید محمدی، سید جواد حسینی، شهروز آقایی پور، مهتاب محسنی، سیامک زین‌الدینی، رضا جوشنی، رامین قربانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

در تماشاخانه محراب، نمایش «رختشورشاه» به کارگردانی علی یدالهی روی صحنه رفته است. به گفته این کارگردان «نمایش را دو سال قبل برای جشنواره نمایش سنتی آماده کردیم و از آن زمان چهار بار نوبت اجرا گرفتیم و به خاطر شرایط کرونا عملی نشد. به خاطر تعهدی که به مخاطبانمان داریم در این زمان کار را روی صحنه آوردیم.» نمایش «رختشورشاه» یک اثر سیاه‌بازی است و در این نمایش هنرمندانی همچون علی بیک محمدی ، جواد انصافی ، نگار مقدسی، کاظم برزگر، آزیتا نوری وفا، مجتبی گوهرخای، آرزو کریمی‌زند، سمانه ابن‌علی، شقایق بهرامی و الناز میرزا ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «شب طولانی یلدا» به کارگردانی ناصرآویژه نیز در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه رفته است. این نمایش پیشتر در تماشاخانه سنگلج اجرا شده بود. علی یعقوب‌زاده، رها آویژه و عباس افشاریان بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «زنانی با چمدان های پر از شکلات » به نویسندگی و کارگردانی حسن عظیمی دیگر اثر تازه بازار تئاتر تهران است. این اثر با ضور لیلا دانشیار از ٢۶ آبان تا ٩ آذرماه در سالن استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.