«دختر خوب» یک فیلم کوتاه معمولی نیست. «دختر خوب» روایت کوتاهی از بغض‌های فروخورده و حرف‌های نگفته است، سکوت و شکستن از درون ؛سرنوشت تلخ یک «دختر خوب» بر اساس یک داستان واقعی.

فیلم کوتاه «دختر خوب» به بخش مسابقه جشنواره فیلم حقوق بشر ناپولی ایتالیا راه یافت.

 فیلم کوتاه «دخترخوب»، با نویسندگی و کارگردانی راحله کرمی و تهیه‌کنندگی مانی قندی محصول سال 1397 است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده دختری که می‌خواهد آبروی خانواده‌اش رو حفظ کند، مجبور به سکوت می‌شود.

بهزاد خلج، شقایق فریادشیران و مبینا آزادی بازیگران و هاشم مرادی: مدیر فیلمبرداری، مسیح حدپور سراج: مدیر صدابرداری، حجت بابایی: طراح گریم، فاطمه پاقلعه‌نژاد: مجری طرح، سیامک میثاقی: تدوین و سولماز اعتمادی فرست اسکرین‌فیلم: پخش‌کننده دیگر عوامل این  فیلم کوتاه هستند.

این فیلم کوتاه ۱۴ دقیقه‌ای، پیش‌تر در بخش مسابقه نوزدهمین دوره جشنواره فیلم و موسیقی ایشیا گلوبال ایتالیا «Ischia Global Film Festival ۲۰۲۱»، آرلینگتون آمریکا، سگوآردی ایتالیا و جشنواره فیلم لینز اتریش پذیرفته شده بود.

جشنواره فیلم حقوق بشر ناپولی از دهم تا بیستم نوامبر سال جاری فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارد.

راحله کرمی، نویسنده و کارگردان این فیلم کوتاه پیشتر درباره ایده اولیه این فیلم گفته بود: «فیلم کوتاه «دخترخوب» برگرفته از یک داستان واقعی است. اما مانند این داستان‌ها را در جامعه زیاد می‌بینیم، دخترانی که برای حفظ آبرویشان مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مسائل را بازگو نمی‌کنند و این موضوع نتایج بسیار خطرناکی را برای آن‌ها به همراه دارد که بعضا غیرقابل جبران است. در واقع می‌توانم بگویم چیزی که ما به تصویرکشیدیم، داستان نیست واقعیت تلخ و وحشتناک موجود در جامعه است که شاید هم عده‌ای آن را تجربه کرده باشند.»

«دخترخوب» داستان نیست؛ واقعیت تلخ و وحشتناک موجود در جامعه است که شاید هم عده‌ای آن را تجربه کرده باشند

او در ادامه درباره هدف از پرداختن به چنین داستانی گفت: «سلامتی روحی و جسمی یک انسان هزاران برابر مهم‌تر از آبروی اوست. با پرداختن به چنین داستانی سعی کردم به دختران سرزمینم بگویم که پشت آن‌ها هستم و اگر جسارت بیان کردن یکسری از اتفاق‌ها را نداشته باشند، نتیجه چه خواهد شد.»

مانی قندی درباره دلیل همکاری‌اش با این کارگردان جوان، و پذیرش تهیه‌کنندگی فیلم گفت: «شاید این صحبت‌ها به نظر تکراری بیاید، اما در وهله اول آن‌چیزی که در فیلمنامه مرا جذب خودش کرد، پرداختن به یکی از موضوعات مهم اجتماعی بود که خیلی درباره آن صحبت نمی‌شود. هستند خانواده‌هایی که به اسم آبرو از سلامت روحی و روانی فرزندانشان می‌گذرند و هستند والدینی که از این موضوع سو استفاده می‌کنند. پرداختن به چنین موضوعی با قلم یک کارگردان جوان، برای من جذاب بود.»

«دخترخوب» داستان دخترانی است که برای حفظ آبرویشان مهم‌ترین و خطرناک‌ترین مسائل را بازگو نمی‌کنند و این موضوع برای آن‌ها تبعات ناگواری به همراه دارد که بعضا غیرقابل جبران است

این تهیه کننده درباره دلیل دیگر این همکاری گفت: «علاقه من به فیلم کوتاه غیرقابل توصیف است و همیشه هم هدفم این بوده که از کارگردانان جوان وبا ایده‌های نو حمایت کنم تا دلسرد نشوند. یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت این کارگردان انعطاف بالا در همه مراحل و شرایط بود. نمی‌خواهم خیلی از فیلم خودم تعریف کنم اما اگر خانم کرمی کارگردان این اثر نبود قطعا چنین نتیجه‌ای حاصل نمی‌شد.» سحر عصر آزاد منتقد فیلم نیز در نشست نقد و بررسی این فیلم که در اندیشکده مستقل فرهنگ و هنر، برگزار شد؛ گفت: «دختر خوب» قابلیت نقد دارد، اما مهم‌ترین موضوع سرنوشت تلخ دختر و واقعی بودن داستان است که می‌تواند همه را به فکر فرو ببرد.  وی افزود: «من در مرحله اول تماشا نقدهایی نسبت به فیلم داشتم، اما بعد از دیدن دوباره، به طور کلی نظرم تغییر کرد و فکر می‌کنم آنطور که باید و شاید تاثیرش را گذاشته است و بسیار خوشحالم که سازندگان خود سانسوری نداشتند، جسارت به خرج دادند و موضوع روز اجتماع را بررسی کردند.» این منتقد ادامه داد: «در هر مرحله از تماشا، آنچه بیش‌تر از هر عاملی من را تحث تاثیر خود قرار می‌دهد، داستان فیلم و واقعی بودن آن است.»