نمایشگاه حجم و چیدمان محمد علیزاده با عنوان «زمزمه» در گالری «اُ» برگزار شد. علیزاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: زمانی از من خواسته شده بود تعدادی ماسک برای یک تئاتر بسازم و پس از آن تعدادی از ماسک‌ها که اضافه بود در گوشه کارگاه باقی ماند. پس از گذشت مدتی شروع به بازی با آن‌ها کردم و ایده‌های مختلفی از آن‌ها به دست آوردم که در طول دو سال شکل‌های گسترده‌تری پیدا کرد و چیزهایی را به آن‌ها اضافه و یا حذف کردم.

علیزاده ادامه داد: در این نمایشگاه پرتره‌هایی که بر روی پایه قرار گرفت کارهای ابتدایی من است و چیدمان نهایی که در گوشه گالری از قرار گرفتن سرها روی هم به وجود آمده است شامل ۱۵۰ کاری است که در دو سال اخیر انجام دادم. او درباره نحوه شکل‌گیری این چیدمان در گالری گفت: ماسک‌های قدیمی مدتی در کنار اتاق روی هم افتاده بودند و من هر بار که از کنار آن‌ها عبور می‌کردم مطالعات بصری درباره آن‌ها داشتم و به عکاسی و طراحی از آن‌ها می‌پرداختم. درعین‌حال یادداشت‌هایی برمی‌داشتم و درباره انباشتگی آن‌ها مواردی را یادداشت می‌کردم.

از همان‌جا به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهم نمایشی از این صورت‌ها برگزار کنم باید به همین شکل انباشته باشد. او درباره متریالی که به کار برده است گفت: این کارها با پاپیه ماشه ساخته شده و هر چه جلوتر رفتم با اضافه کردن موادی مانند مفتول و توری‌های فلزی در آثارم ظاهر خشنی در آن‌ها ایجاد کردم. من قبلا با چوب، آهن و فایبرگلاس کار کرده بودم اما حدود ۱۰ سال است پاپیه ماشه کار می‌کنم و هر چه جلوتر رفتم این متریال امکانات بیشتری به من داد. وقتی به سراغ یک ماده می‌روید باید امکانات آن را کشف کنید و با آن هم‌زبان شوید تا بتوانید با آن کار کنید.