پرونده اتهامات جنسی کوین اسپیسی، ستاره سینما و البته از غول‌های تئاتر انگلستان به نقطه تاریکی رسیده است.

روز گذشته، نشریه هالیوود ریپورتر در گزارشی از قطور شدن پرونده این بازیگر و مدیر سابق تئاتر خبر داده است. برنده دو جایزه اسکار این روزها به سبب اتهامات جنسی بیکار است؛ اما وکیل او معتقد است این هنرمند بیگناه است. این وکیل این روزها در سه چالش حقوقی در حال مبارزه است.

کوین اسپیسی طبق شکایات مطرح شده، با شش ادعای تجاوز جنسی در فاصله سال‌های 1996 تا 2013 روبه‌رو است. بخش مهمی از این اتهامات به یک دهه فعالیت کوین اسپیسی در تئاتر اولدویک بازمی‌گردد که موجب احیا این تئاتر شده بود. کوین اسپیسی در دوره حضورش در اولدویک با چهره‌های شاخصی چون ارل جونز، ونسا ردگرویو و سم مندز فعالیت کرده بود.

یافته‌های بخش سوءاستفاده از کودکان و توهین‌های جنسیتی اسکاتلندیارد، پلیس انگلستان به سرویس پیگرد قانونی ارائه شده است که تصمیم می‌گیرد آیا اتهامات اعلام‌شده علیه اسپیسی جنایی است یا خیر. سه سال و نیم پیش آنتونی رپ، بازیگر پیشتازان فضا مدعی شد کوین اسپیسی در سن ۱۴ سالگی او را مورد تعرض قرار داده است. از آن تاریخ پرونده اسپیسی به یک از مهمترین پرونده‌های جریان #MeToo بدل شده است. اتهام دیگر کوین اسپیسی از سوی فردی ناشناس اقامه شده است که ناشناس ماندن فرد مذکور به یکی از اعتراضات گروه حقوقی اسپیسی بدل شده است. با این حال هنوز قاضی پرونده راپ و فرد ناشناس – که به عبارت اختصاری C.D. معرفی شده است – رأی‌ای صادر نکرده است.

مشکل اسپیسی زمانی بغرنج‌تر می‌شود که در پرونده حقوقی او نام افراد درگذشته نیز دیده می‌شود. شاکی درگذشته مدعی شده بود اسپیسی در سال 2016 او را مجبور به لمس بدنش کرده است. با مرگ این ماساژور درگذشته پرونده به سبب عدم حضور او مختومه اعلام شده است. این ماساژور یکی از سه شاکی اسپیسی است که پس از اقامه دعوی درگذشته است.

آرتور آری بهن دیگر شاکی اسپیسی است که او را متهمبه تعرض در زمان برگزاری کنسرت جایزه نوبل کرد. این شاکی روز کریسمس خودکشی کرد. اوایل همان سال، لیندا کالکین پرستار، اسپیسی را متهم به حمله جنسی به پسر خردسالی کرد که بیمار این پرستار بوده است. کالکین در یک سانحه رانندگی در حومه بوستون درگذشت.

درباره فعالیت‌های این روزهای اسپیسی شایعاتی بسیاری وجود دارد. هالیوود ریپورتر مدعی شده است اسپیسی این روزها در نزدیکی اولدویک، تئاتر محبوبش زندگی می‌کند و قرار است روی کتابی با نام مستعار کار کند. اسپیسی که روزی گفته بود «اگر پشت شما به دیوار باشد یا احساس می‌کنید راهی پیش رویتان نیست، در هر شرایطی، به شما قول می‌دهم راهی وجود دارد»، به‌نظر به یک بن‌بست ابدی نزدیک می‌شود.