تلاش برای تخصیص بودجه به توانمندسازی زنان آسیب‌دیده

معاون رئیس جمهور در امور زنان‌وخانواده گفت: برای تخصیص بودجه به توانمندسازی زنان آسیب‌دیده، در بودجه ۹۸ تلاش کرده‌ایم و پیش‌بینی‌هایی نیز انجام شده اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان‌وخانواده در خصوص اقدامات انجام شده برای دختران بازمانده از تحصیل گفت: معاونت زنان و خانواده تاکنون برای حمایت و توانمندسازی دختران بازمانده از تحصیل اقدامات متعددی را انجام داده‌ است.

 ابتکار افزود: یکی از این اقدامات تفاهم‌نامه‌هایی است که تاکنون با آموزش‌وپرورش برای تسهیل تحصیل در نقاط مختلف کشور امضا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که در برخی مناطق محروم کشور ازجمله سیستان‌وبلوچستان نیز اقدام کرده‌ایم، عنوان کرد: با همکاری بخش غیردولتی مرکزی آموزشی را در شیرآباد سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده و این قشر از دختران کشور امکان ادامه تحصیل را خواهند داشت.

ابتکار با اشاره به جدیدترین طرح همکاری میان معاونت زنان و خانواده رئیس جمهور و آموزش‌وپرورش برای کمک به دختران بازمانده از تحصیل تصریح کرد: امسال نیز با آموزش‌وپرورش طرح خاصی را برای کودکان بازمانده از تحصیل  امضا کرده‌ایم.  هدف از این طرح شناسایی بانک دخترانی که از تحصیل بازمانده یا ترک تحصیل کرده‌اند،  است.

ابتکار در خصوص تعیین بودجه برای این قشر از دختران در بودجه ۹۸ عنوان کرد: تلاش کردیم که در بودجه ۹۸ برای حمایت از دختران بازمانده از ادامه تحصیل،  مبلغی را اختصاص دهیم و امیدواریم این امر عملی شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم‌چنین تصریح کرد: به علاوه تلاش کرده‌ایم تا برای توانمندسازی زنان آسیب دیده نیز در بودجه ۹۸ مبلغی اختصاص داده شود.  پیش‌بینی‌هایی نیز در بودجه انجام شده اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست اما امیدواریم بتوانیم آن‌را به نتیجه رسانیم.

    


صدورکارت‌های هوشمند تولید داخل تا پایان بهمن ماه

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: چاپخانه ایران اعلام کرده که تاپایان بهمن ماه صدور کارت‌های هوشمند ملی داخلی را آغاز خواهد کرد.

سیف الله ابوترابی درباره صدور کارت‌های هوشمند ملی تولید داخل گفت: تحریم‌ها باعث شد که در صدور کارت‌های هوشمند با مشکلاتی روبه‌رو شویم و قرار شد با استفاده از توان متخصصین داخلی این کارت‌ها را تولید کنیم.

وی افزود: تولید کارت‌های هوشمند ملی داخلی دست سازمان ثبت احوال نیست و ما براساس توافقی که با چاپخانه ایران انجام داده‌ایم در ابتدا قرار بود در آبان‌ماه این کارت‌ها تولید و صادر شود اما به دلایلی به تعویق افتاد و براساس آخرین اطلاعاتی که بدست ما رسیده چاپخانه اعلام کرده که تا پایان بهمن‌ماه صدور کارت‌ها آغاز می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ایران گفت: بعد از تولید کارت‌های داخلی، به سرعت آمادگی داریم که کارت‌های هوشمند را میان افرادی که ثبت نام کرده اما کارت خود را دریافته نکرده‌اند، توزیع کنیم. وی با اشاره به این‌که بیش از ۴۷ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌‌اند گفت: بیش از ۴۴ میلیون کارت صادر شده است.

ابوترابی تاکید کرد: افرادی که اعتبار کارت‌های ملی قدیم آن‌ها پایان سال به اتمام می‌رسد طی یک ماه‌ونیم باقی مانده نسبت به ثبت نام در دفاتر ثبت احوال اقدام کنند و محدودیتی در ثبت نام و ارائه کارت نداریم.