عضو هیات رئیسه مجلس:

خط فقر در تهران ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است

عضو هیات رئیسه مجلس و کمیسیون تلفیق با اشاره به تورم ۳۶درصدی سال آینده گفت: برای یک خانوار ۴ نفره، خط فقر چیزی در حدود ۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان است و البته این رقم در تهران متفاوت خواهد بود و چیزی در حدود ۴میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است. به گزارش تسنیم احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به استخراج برخی آمار و ارقام از بودجه 98 اظهار کرد: براساس بودجه 98، در سال آینده شاهد تورم نقطه به نقطه در حدود 50درصدی و تورم سالیانه 36درصدی خواهیم بود. وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مردم تهران و سایر نقاط کشور چنین درآمدی دارند، گفت: خیلی از مردم، کمتر از این رقم درآمد دارند و این براساس آمار و ارقام استخراج شده از بودجه 98 است. امیرآبادی با اشاره به در پیش‌رو بودن برخی بحران‌های اقتصادی و مالی در سال آینده گفت: در سال آینده بحران ارزی، بحران بانکی و بحران مالی دولت را خواهیم داشت که در مجلس باید فکری برای آن کنیم.

    


«کلاه‌زردها» مقابل وزارت نیرو جمع شدند

دیروز (اول بهمن ماه) بیش از 300نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق از استان‌های مختلف به تهران آمدند و در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی مقابل وزارت نیرو تجمع کردند. به گزارش ایلنا، حاضران در تجمع که از استان‌های دور و نزدیک ازجمله از آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان به تهران آمده بودند، گفتند: به‌رغم مصوبه وزیر مبنی بر تبدیل وضعیت و استخدام دائم ما، سازمان توانیر از اجرای قانون عدول می‌کند و به بهانه نبودن چارت خالی، از استخدام ما سر باز می‌زند. در این بین حدود ۴۰ نفر از حاضران در تجمع، به همراه خانواده‌هایشان به تهران آمده بودند تا بلاتکلیفی خود را به مسئولان نشان دهند. این اپراتورها که پیش از این نیز بارها به تهران آمده‌اند و پیگیری وضع استخدامی خود شده‌اند، گفتند: ۴۱۱۰ نفر در سراسر کشور هستیم که به‌رغم پیگیری‌های متعدد، هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

تجمع‌کنندگان خواستار پاسخگویی مقامات وزارت نیرو شده و گفتند از بوروکراسی کشدار و بلاتکلیفی خسته‌ایم.

    


عضو کارگری شورای عالی کار:

باید روی ترمیم قدرت خرید کارگران وقت بگذاریم

عصر دیروز (اول بهمن ماه)، جلسه سه‌جانبه شورای عالی کار با موضوع تعیین «حق مسکن کارگران» برگزار شد.

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار در ارتباط با دستور جلسه این نشست گفت: اولویت اصلی ما در این جلسه، حق مسکن بود. ما در جلسه گذشته شورای عالی کار روی حق مسکن به توافق نرسیدیم، حتی یک جلسه محدودتر در وزارت کار برگزار شد که در آنجا نیز توافقی حاصل نشد، لذا بسیار مصر هستیم که به توافق نهایی برسیم و پرونده «حق مسکن» بسته شود. وی با بیان اینکه در صورت‌جلسه رسمی نیز آمده که موضوع جلسه، تعیین تکلیف نهایی حق مسکن کارگران است، افزود: باید پرونده حق مسکن کارگران بسته شود. با توجه به کاهش شدید قدرت خرید کارگران در سال جاری، درست نیست که بیش از این روی موضوع کشدار و پر از کش و قوس «حق مسکن» وقت بگذاریم. اشاره خدایی به لزوم تصویب افزایش حق مسکن در هیات دولت است که بار قبل برای افزایش از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان، دو سال به درازا کشید. خدایی معتقد است نباید شورای عالی کار بیش از دو جلسه روی موضوعی وقت بگذارد که در صورت تصویب افزایش آن، مدت زمان بسیار طولانی صرف نهایی شدن و اجرای آن می‌شود. نماینده کارگران در شورای عالی کار تاکید کرد: در این مقطع زمانی باید روی بحث اصلی که «افزایش قدرت خرید کارگران» است، تمرکز کنیم.