نماینده درود در مجلس تذکر داد:

تعویق در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری درود

نماینده درود و ازنا در مجلس با اشاره به مشکلات شهرداری ازنا و درود خطاب به وزیر کشور گفت: ۵ ماه است که حقوق کارکنان شهرداری حوزه‌ انتخابیه‌ام به تعویق افتاده است. برای حل مشکلات کمک و مساعدت کنید.

به گزارش ایسنا، مجید کیان‌پور در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور و هیأت دولت گفت: عدم نظارت موثر بر کنترل قیمت‌ها و گرانی بی‌حد کالاها معیشت مردم را به خطر انداخته و سبب در تنگنا قرار گرفتن اقشار مختلف جامعه به خصوص کارمندان لشکری و کشوری و کارگران و قشرهای آسیب‌پذیر شده است. عدم نظارت مناسب موجب ایجاد رانت در توزیع کالاها شده است. بهتر است نظارت مؤثری صورت پذیرفته و در این خصوص تجدیدنظر شود.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: رسیدگی به وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی در استان لرستان ضروری است. برای اجرای پروژه‌های احداث راه‌آهن درود - خرم‌آباد و آزادراه خرم‌آباد - اراک که در حال تعطیلی و تعدیل بیش از ۵۰۰ نفر از نیروی انسانی شاغل است، دستور تسریع را صادر کنید. کیان‌پور همچنین خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی هشدار داد: تسریع در احداث و نوسازی بانک‌های آسیب‌دیده تخریبی در حوادث سال گذشته، ضروری است. متاسفانه تاکنون اقدام موثری صورت نپذیرفته و لازم و ضروری است که ورود کنید و به هر ترتیب ممکن دستور دهید که بازسازی اماکن یاد شده فوراً ممکن شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکری به وزیر کشور گفت: به وضعیت شهرداری‌های حوزه‌ انتخابیه رسیدگی و در رفع موانع موجود که حدود ۵ ماه حقوق عقب‌افتاده دارند، کمک و مساعدت کنید. این تعویق موجب نارضایتی کارکنان شهرداری‌ شده است. همچنین عدم تعیین تکلیف بیمه‌ تامین اجتماعی و مالیات مشکلات عدیده‌ای را برای پرسنل شهرداری حوزه‌ انتخابیه‌ام ایجاد کرده است.

    


موسسه نذر اشتغال تبلیغ  می‌کند 

حذف مکانیزم حداقل دستمزد در روستاها

موسسه‌ای در استان اصفهان با عنوان نذر اشتغال با تبلیغات گسترده به دنبال تصویب طرح یکی از نمایندگان همان استان برای حذف مکانیزم حداقل دستمزد در روستاها است.

به گزارش مهر، طرح «بسته حمایتی اشتغال روستایی» که از سوی یکی از نمایندگان اصفهان مطرح شده، بر حذف حداقل حداقل دستمزد در مناطق روستایی تاکید دارد و براساس این طرح، قرارداد دستمزد بین کارگر و کارفرما در روستا، توافقی می‌شود. حامیان این طرح که تحت عنوان «نذر اشتغال حامی بیکاران» در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، از روستاییان می‌خواهند که در کلیپ‌های کوتاه یک دقیقه‌ای از زبان خود، از این طرح حمایت و آن را ارسال کنند و در مقابل از بین ۱۰۰ کلیپ اول به بهترین آن از نظر «احساس و مفهوم» مبلغ یک میلیون تومان از طرف مدیرعامل موسسه مذکور جایزه اهدا می‌شود. این تبلیغ گسترده برای حذف حداقل دستمزد در مناطق روستایی در حالی انجام می‌شود که نمایندگان جامعه کارگری در تشکل‌های رسمی، به عنوان حامیان این قشر از جامعه، مخالف تصویب و اجرای چنین طرحی هستند و معتقدند این طرح می‌تواند کارگران را حتی از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار محروم کند. ضمن اینکه معاون امور روابط کار وزیر کار نیز مزد توافقی را مغایر قانون کار می‌داند.

    


ادامه بازداشت هفت کارگر فولاد اهواز

محمدعلی جداری فروغی، وکیل برخی کارگران مجتمع گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ارتباط با آخرین وضعیت هفت کارگر بازداشتی این مجتمع گفت: این کارگران هنوز آزاد نشده‌اند. به گزارش ایلنا، وی افزود: روز دوشنبه (دهم دی ماه) برخی خانواده‌ها به دادسرا مراجعه کردند و به آنها گفته شد که کارگران بازداشتی به زودی آزاد خواهند شد. البته به آنها گفته شد که صبر در پیش بگیرند تا مشکل سریعتر حل شود. این وکیل دادگستری ابراز امیدواری کرد در روزهای باقیمانده از هفته جاری، امکان آزادی هر هفت کارگر بازداشتی، فراهم شود و این کارگران بتوانند به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.