سیستم گرمایشی غیراستاندارد بازهم حادثه آفرید

یک مسؤل آموزش‌وپرورش از سوختگی چهار دانش‌آموز دبستانی به دلیل استفاده از چراغ نفتی در کلاس درس خبر داد. علی مرادی گفت: پیش‌دبستان و دبستان غیردولتی دخترانه اسوه حسنه ساعت 9 صبح دیروز دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آن‌که استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس چهار دانش‌آموز دچار سوختگی شدند. مرادی ادامه داد: این مدرسه در شهر زاهدان قرار دارد و به دلیل این‌که بخشی از شهر گاز ندارد این مدرسه نیز گاز نداشت و از چراغ نفتی برای گرم کردن بچه‌ها استفاده می‌کردند. مدیر روابط عمومی اداره آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: یک دانش‌آموز پیش‌دبستانی و سه دانش‌آموز کلاس اولی دچار سوختگی شده‌اند که سه نفر از آن‌ها فوت کردند. مرادی بیان کرد: ‌معاون درمان وزیر بهداشت برای رسیدگی تخصصی به دانش‌آموزان به زاهدان می‌آید.

    


در منطقه 2 صورت گرفت

افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی 

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران گفت: امروز(27 آذرماه) در منطقه دو شاهد افتتاح ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی بودیم که اتفاق مبارکی است. حجت نظری در یکصدو هشتمین جلسه شورای شهر تهران افزود: باید کمک کنیم که به سمت استفاده از طرح‌هایی نظیر دوچرخه‌های اشتراکی برویم تا استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد.  وی افزود: به نظرم اگر این‎گونه طرح‌ها حمایت شود و مدیریت شهری موانع موجود را برطرف کند می‌توان به کاهش استفاده از خودروهای شخصی امیدوار بود و شهروندان به استفاده بیشتر از دوچرخه‌ها و حمل و نقل عمومی روی بیاورند. عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امکان استفاده شهروندان از این دوچرخه‎ها به صورت مقطعی وجود دارد و آن‎ها می‌توانند با اپلیکیشن موبایل به آن دسترسی داشته باشند. وی افزود: قرار است در سایر مناطق شهرداری تهران نیز این طرح اجرایی شود. 

    


افزایش مشارکت‌های مردمی بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی، از افزایش مشارکت های مردمی طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: به رغم مشکلات مردم در سال جاری، اما میزان مشارکت مردم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. محمدعلی کوزه‌گر به طرح پویش لبخند مهر با هدف تامین لباس گرم برای کودکان مناطق محروم اشاره کرد و افزود: این پویش از ۱۹ آذرماه آغاز شده و تا ۱۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.وی گفت: در حال حاضر در تمامی استان‌های کشور این طرح در حال اجراست و خوشبختانه با استقبال خوبی نیز از سوی خیرین و نیکوکاران روبه‌رو شده است. معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با اشاره به این‎که در مرحله نخست ۱۵۰۰ بسته لباس زمستانی برای کودکان مناطق محروم آماده شده است، تاکید کرد: هفته آینده نخستین مرحله از این بسته‌ها میان کودکان مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع می‌شود. کوزه‌گر افزود: خیرین و نیکوکاران می‌توانند برای کمک به طرح پویش لبخند مهر و لباس گرم کودکان مناطق محروم با روش‌های مختلف به بهزیستی کمک کنند.  وی در خصوص میزان مشارکت های مردمی طی ۹ ماهه سال جاری، تاکید کرد: به رغم اینکه مشکلات مردم به دلیل افزایش نرخ تورم در سال جاری رشد یافته اما میزان مشارکت مردم نیکوکار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.