استاندار کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انتقاد کرد و گفت: بنیاد شهید تعداد زیادی بنگاه اقتصادی دارد که فقط پول‌های آن چنانی در بانک‌ها و هلدینگ‌ها جمع می‌کنند و این پول‌ها باید خرج خانواده شهدا شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست با جمعی از جانبازان بالای ۵۰ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بنیاد شهیدی که نمی‌تواند برای جانباز عصا بخرد به چه درد می‌خورد؟وی با ابراز تاسف از اینکه بنیاد شهید کاملا تغییر مسیر داده و اصلا معلوم نیست این اداره چرا ایجاد شده و به چه سمتی پیش می رود، خاطرنشان کرد: همه نیازهای ایثارگران با نصف سرمایه یکی از صدها بنگاه و هلدینگ زیرمجموعه بنیاد شهید مثل کوثر حل می‌شود.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، این سرمایه ها برای خرید ویلچر، عصا و خدمت‌رسانی به فرزند شهداست و اگر قانون ناقص است باید آن را تغییر داد؛ چرا که وظیفه مسئولان درست کردن قوانین در جهت خدمت به مردم است.

مُدیری که به جانباز دستبند بزند  مدیر من نیست

احمدزاده به موضوع خودسوزی یکی از فرزندان شهدای دفاع مقدس در جلوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان هم اشاره و تصریح کرد: انتقادی که من از مسئولان اداره کل بنیاد شهد داشتم این بود که چرا وقتی این فرزند شهید اینقدر ناراحت بود که می خواست دست به خودکشی بزند کسی به من  اطلاع نداد تا بدانم او چه می خواهد.

وی تیم فعلی مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را مدیران انتخابی خود ندانست و اظهارداشت: مدیری که می‌گوید به جانباز دستبند بزنید مدیر من نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با طرح این سئوال که شاید بپرسید چرا مدیران خودم را هنوز انتخاب نکرده ام؟ ادامه داد: همه شرایط دست من نیست و من هم نمی‌خواهم در انتخاب مدیران خطا و بعدها جبران کنم . معتقدم برای انتخاب نیروهای شایسته در استان به وقت نیاز دارم.استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:من اگر فرمانداران را بخواهم عوض کنم و نیرو بیاورم نمی توانم، چون در این چند سال ظرفیت استانداری را کاملا پُر کرده‌اند و حتی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ۲۴۰ نفر نیرو آورده اند و در این دولت، ما جا برای نیروی جدید نداریم.

استاندار شدن من از سر صدقه شماست

احمدزاده با بیان اینکه به شما جانبازان و خانواده‌های شاهد در استان کهگیلویه و بویراحمد کم خدمت شده امیدوارم دردی که کشیده‌اید جبران شود، یادآورشد: اگر امروز استاندار اینجا هستم از صدقه سر شما است.

وی گفت: از خانواده ایثارگران خواهش می‌کنم صبور باشند، می‌دانم فرزندانتان بیکار‌ند و شرایط سختی دارند اما قول می‌دهم تمامی قوانین اجرا و سهمیه اعمال شود چرا که دولت سیزدهم دولت جهادی است و در فرهنگ جهادی، جهادگران دارای حرمت هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگر در دستگاه‌های اداری هم اشاره و اظهار داشت: حداقل جذب نیرو از فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در دستگاه‌های اداری ۲۵ درصد است و این بدان معناست که دست مدیران باز بود که بیشتر هم جذب کنند اما متاسفانه همان حداقل را نیز رعایت نکرده‌اند.

وی گفت: به نهادهای نظارتی گفته‌ام تمامی استخدام‌های سال‌های اخیر را بررسی کرده و هر مدیری که حق و سهمیه ایثار گران را رعایت نکرده باید جوابگو شود و سئوال ما این است که چرا وقتی فرزند شهیدی متقاضی بوده او را دور زده اند و نیروی مورد نظر خودشان را وارد سیستم کرده‌اند؟

احمدزاده بدون اشاره به نام مدیر یا مدیرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت گذشته، ادامه داد: برخی مدیران، اقوام و خویشان خود را به نام شرکتی وارد دستگاه ها کرده اند و بعد هم بدون ضابطه آنها را تبدیل وضعیت کرده‌اند اما ایثارگر را استخدام نمی کنند و البته بطورحتم همه اینها تخلف است و باید رسیدگی شود.

مدیر ارشد اجرایی دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه هر مدیری که منصوب می شود باید قدردان خانواده ایثارگران باشد، خاطرنشان کرد: اگر مدیری منصوب شد و به خانواده شهید  بی احترامی کرد حتما عزل می‌شود.