جنگل‌بان‌های مامور حراست از محدوده جنگل‌های دنا واقع در منطقه «پل کتا» (مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان) از نبود امکانات و ناروشن ماندن تکلیف وضعیت استخدامی خود گلایه دارند.

به گزارش ایلنا، این جنگل‌بان‌ها به نبود امکاناتی چون وسایل گرمایشی، آب شرب به شکل آب معدنی، دوربین‌های رصد راه دور و خودروی گشت‌زنی اعتراض دارند. آنها می‌گویند که به دلیل کمبود نیروی حفاظت از جنگل، ناچار به حراست شبانه‌روزی هستند و برای استراحت تنها از یک کانکس استفاده می‌کنند.

طبق این گزارش، جنگلبان‌ها با خطر مواجهه با قاچاقچیان چوب مواجه هستند و تاکنون چندین نفر از آنها در درگیری با قاچاقچیان مضروب شده‌اند یا در جریان درگیری و تیراندازی، به قتل مهاجمان متهم شده‌اند. با این حال تمام آنها از امکان حفاظت از جان خود، بهره‌مند نیستند و جنگلبان‌های پل کتا، مجهز به سلاح گرم نیستند. همچنین با توجه به اینکه قاچاقچیان جنگل، در حوالی ساعت‌های ۳ تا ۵ صبح به محل اعزام می‌شوند، جنگلبان‌ها امکان خواب شبانه را از دست می‌دهند.

در منطقه پل کتا، دو جنگلبان حضور دارند که با توجه به کمبود شدید نیرو و وسعت منطقه، امکان شیفت‌بندی برای بهره‌مندی از خواب شبانه را ندارند. آنها می‌گویند در طول روز به صورت خیلی محدود امکان مراجعه به خانه‌های خود برای بردن ناهار را دارند.

این جنگلبان‌ها همچنین پیگیر تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند. آنها با سازمان منابع طبیعی، قرارداد موقت یک ساله دارند که تاکنون سال به سال تمدید شده است. با این حال با توجه به اینکه آنها از خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند، از سال گذشته وعده استخدام رسمی را به آنها داده‌اند. با توجه به اینکه تبدیل وضعیت استخدامی می‌تواند دستمزد این جنگلبان‌ها را ارتقا دهد، اجرایی شدن این وعده، کمک به وضعیت معیشتی‌شان محسوب می‌شود اما تاکنون این وعده محقق نشده است.