بنیاد مستضعفان پرداخت کرد؛

 عیدی یک میلیون تومانی به ۴هزار دستفروش پایتخت

در پی شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن مشکلات معیشتی برای برخی اقشار از جمله دستفروشان که جزء اقشار کم درآمد جامعه هستند، بنیاد مستضعفان برای ۴۰۰۰ دستفروش پایتخت، هدیه‌ای یک میلیون تومانی درنظر گرفت و مبلغ ۴ میلیارد تومان را در اختیار شهرداری تهران قرار داد تا طی امروز و فردا به آنها تحویل داده شود.

دستفروشانی که این مبلغ را دریافت می‌کنند، افرادی هستند که توسط شهرداری تهران شناسایی شده‌اند و جزو آن دسته از افرادی هستند که در شمول گروه‌های کم درآمد جامعه قرار دارند و شیوع کرونا در کشور، معیشت آنها را با مشکلاتی مواجه کرده است. بر اساس اعلام شهرداری تهران، این افراد در اقصی نقاط تهران شناسایی شده‌اند و مشخصات آنها در بانک اطلاعاتی شهرداری پایتخت ثبت شده است. دستفروشان پارکینگ پروانه، بساط گستران مناطق جنوب شهر و دستفروشان مناطق مختلف تهران در این لیست قرار دارند.

    

زلزله در هرمزگان

بامداد دیروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتری حوالی رویدر در استان هرمزگان به وقوع پیوست که خسارت جانی در پی نداشت. این زلزله در مناطق مختلفی از جمله جزیره قشم، بندرخمیر و روستاهای بندرعباس نیز حس شده‌اند. عضو شورای شهر رویدر اعلام کرد: زلزله بامداد دیروز در شهر رویدر گرچه خسارت جانی نداشته است، اما ریزش کوه رَخ که مشرف به شهر است، خساراتی را به چند منزل مسکونی وارد کرد.

    

دستگیری عاملان  بارش بادمجان!

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری سازندگان ویدیوی بارش بادمجان در پایتخت خبر داد.

سردار علی ذوالقدر با اشاره به انتشار ویدیو بارش بادمجان در پایتخت که روز گذشته در فضای توئیتر و اینستاگرام منتشر شده و خیلی زود فراگیر شد، گفت: به دنبال رویت این ویدیو عوامل پلیس امنیت رسیدگی به موضوع را آغاز کرده و با انجام اقدامات پلیسی سازندگان این ویدئو را شناسایی کردند.

او افزود: با هماهنگی مقام قضایی این افراد که پنج نفر بودند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در جریان بازجویی‌ها گفتند که دانشجو هستند و برای تمرین جلوه‌های ویژه دست به اجرای این طرح زده و آن را در گروه متعلق به خودشان بارگذاری کرده‌اند و به شکل اتفاقی در فضای مجازی منتشر شده است.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ با تأکید بر اینکه اعضای گروه خود را متعلق به هیچ جریان و جناحی نبودند، گفت: پرونده این افراد برای ادامه روند رسیدگی روانه دادسرا شد.

    

راه‌اندازی پویش «#خوش‌خبرهستم»

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از راه‌اندازی پویش جهانی «#خوش‌خبرهستم» برای کاهش فشار روانی ناشی از مسائل مختلف جهانی از جمله بیماری کرونا خبر داد.

سید حسن موسوی چلک به ایسنا گفت: در این شرایط معمولاً اخبار منفی، نگران‌کننده و ناامیدکننده بسیار زیاد شنیده و منتشر می‌شود؛ به طوری که سلامت اجتماعی و روانی مردم را تهدید کرده و تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این حال اتفاقات بزرگ و کوچک خوب و خوشایندی هم در حوزه‌های مختلف به وقوع می‌پیوندد که می‌تواند کمی «حال ما را بهتر کند». بر این باور هستیم که انتشار اخبار خوب در کنار مطالبه‌گری و نقدهایی که وجود دارد، می‌تواند کمی از فشارهای وارده بر هر یک از ما را بکاهد. فراموش نکنیم که مشکلات و بحران‌ها همیشه با انسان بوده و خواهد بود، اما انسان با قدرت اراده و تفکر و تعقل می‌تواند تدبیری اتخاذ کند که با کمترین تهدید و خطر از آنها عبور کند.