تعطیلی مدارس تا چه زمانی ادامه دارد؟

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: روز جمعه پیش‌رو، درباره وضعیت هفته آینده مدارس تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا مدارس تعطیل می‌شود یا خیر و حدود و بازه زمانی این تعطیلی در کدام استان‌ها خواهد بود. به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی افزود: خوشبختانه حرکت گسترده‌ای در سطح کشور شروع‌ شده و صداوسیما و شبکه آموزش به کمک نهاد تعلیم و تربیت  آمده و برای جبران این کاستی کمک می‌کنند. وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در کنار همه تلخی‌هایی که این روزها هست این اتفاقی خوب و امیدبخش است، بیان کرد: این برنامه‌ها فضای خوبی در خانواده‌ها ایجاد کرده و به والدین اطمینان داده است چراکه آن‌ها نگران آموزش فرزندان هستند تا در جریان آموزش وقفه ایجاد نشود.

    

معاینه شهروندان در خانه‌ها در دستور کار نیست

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان طرح «بیماریابی خانه به خانه کرونا ویروس» را تشریح کرد. به گزارش ایلنا، حسین عرفانی درباره این طرح گفت: اجرای این طرح این‌گونه نخواهد بود که گروه مذکور به در خانه تک‌تک شهروندان مراجعه کند. درواقع این ‌یک ظرفیت بسیج اجتماعی است، که می‌بایست این پتانسیل را برای مواقع ضروری آماده کنیم. عرفانی افزود: از امروز این پتانسیل بالفعل شده است، اما اینکه تیم‌ها وارد عمل شوند و با مراجعه به در خانه‌ها، معاینه شهروندان را انجام دهند، چنین دستور کاری نه بوده و نیست. او بیان کرد: تا زمانی که ضرورت ندارد ما به این اقدام متوسل نمی‌شویم. یکی از نگرانی‌ها این است که امکان دارد ویروس توسط همین تیم‌ها منتشر شود. در شرایط کنونی لازم به ایجاد مزاحمت برای مردم نیست. تنها در موارد ضروری که ممکن است، پیش آید و پیگیری درب منازل لازم باشد، اگر ظرفیت کادر درمانی پاسخ‌گو نبود، از این ظرفیت استفاده می‌کنیم. 

    

کرایه‌ها زیر سقف تورم افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: خوشبختانه افزایش خوبی در حوزه اعتبارات حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری تهران داشته‌ایم. به گزارش مهر، محمد علیخانی بیان کرد: خوشبختانه سیاستی که از ابتدا در این حوزه ترسیم کرده بودیم در بودجه نیز محقق شده و بحث حمل‌ونقل عمومی پروژه‌های نیمه‌تمام و کاهش آلودگی هوا در بودجه امسال موردتوجه قرار گرفتند. علیخانی همچنین تأکید کرد: تصمیم و توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران نیاز به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان دارد بنابراین تا تغییر سیاست در این حوزه ندهیم و دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند همکاری نکنند در این حوزه راه به‌جایی نمی‌بریم. علیخانی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی نرخ حمل‌ونقل عمومی گفت: این نرخ کمتر از تورم سالیانه است و تخفیف‌های خوبی به اقشار مختلف در حوزه مترو داده‌ایم.

    

تائید نسخ بیماران خاص، یک ماه تمدید شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، گفت: تمامی نسخی که موعد مراجعه مجدد بیماران خاص به ادارات کل بیمه در آن فرارسیده بود، به مدت یک ماه تمدید شد. به گزارش ایسنا، مهندس طاهر موهبتی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای کاهش مراجعات بیماران خاص به دفاتر بیمه جهت تأیید نسخه‌هایشان در شرایط شیوع کرونا، اعلام کرد: این بیماران برای دریافت دارو به داروخانه‌های نشان‌دار مراجعه می‌کنند، اما برخی از این نسخ زمان‌دار است؛ به‌عنوان‌مثال سه‌ماهه است که باید پس از اتمام موعد مقرر به اداره کل مراجعه کرده و اقدام به تمدید آن کنند. او با اشاره به شیوع کروناویروس در کشور و اقدامات در نظر گرفته‌شده جهت کاهش مواجهه بیماران خاص، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تمامی نسخی که موعد مراجعه مجدد بیماران خاص به ادارات کل بیمه در آن فرارسیده بود به مدت یک ماه تمدید شد. مدیرعامل بیمه سلامت در ادامه تصریح کرد: درصورتی‌که موضوع شیوع بیماری کرونا ادامه داشته باشد تمدید نسخ بیماران ادامه خواهد داشت.