برخی سارقان المان‌های شهری، پیمانکاران هستند

رئیس پلیس تهران از دستگیری سارقان المان‌های شهری خبر داد و گفت: متاسفانه برخی سارقان پیمانکاران شهرداری هستند.  به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با بیان این که شهرداری و شورای شهر همکاری‌های مختلفی دارند گفت: متاسفانه سهم امنیت در بودجه‌های دوستان صفر است.

وی با بیان این که در بخش کلانتری‌ها، مدیریت شهری باید کمک می‌کرد افزود: ۱۱سال است که مصوبه‌ای در این خصوص داریم و قرار بود تعداد کلانتری‌ها به ۲۰۰ کلانتری برسد و در گام اول ۴۰ کلانتری ساخته شود که نشد و در نهایت در هفته ناجا با کمک خیرین یک الی دو کلانتری را آغاز کردیم اما از طرف شهرداری اقدامی نشد.

رحیمی در مورد گلایه اعضای شورا از وضعیت موتور سیکلت‌ها گفت: ما از انجام رفتارهای بدون مطالعه پرهیز می‌کنیم و بحث موتورسیکلت‌ها را سال‌های سال است که دنبال می‌کنیم و آن زمانی  که من در راهور تهران بودم نیز برنامه‌هایی داشتیم اما معتقدیم باید کار ریشه‌ای و عمیق شود تا شاهد تحول باشیم. به مردم قول می‌دهم که به زودی طرحی برای موتور سیکلت‌ها به مرحله اجرا درآید.

    

معضل جدید پایتخت؛

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بزرگراه‌ها!

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برخی رانندگان صبح زود در برخی بزرگراه‌ها، نخاله‌های ساختمانی را در حال حرکت تخلیه می‌کنند که به این کار «خاک فرار» می‌گویند.

 اصغر عطایی در گفت‌و‌گو با ایلنا افزود: مقدار این نخاله‌ها کم نیست. روزانه چندین مورد از این اتفاقات در سطح بزرگراه‌های تهران مشاهده می‌شود و قانون‌گذار باید اشد مجازات را برای این افراد در نظر بگیرد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص مناطقی که بیشترین تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آنها اتفاق می‌افتد، گفت: در اتوبان تهران-شمال،‌ در سرچشمه رودخانه کن از همه نقاط بیشتر این اتفاق رخ می‌دهد، همچنین در شرق تهران تخلیه نخاله‌های ساختمانی به داخل رودخانه‌ها بیشتر است.