حدود ۱۳ هزار مبتلا به کرونا  در کشور

ظرف 24 ساعت منتهی به ظهر دیروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۳۶۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۲۷۲۹ نفر افزایش یافت. تاکنون ۴۳۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبودیافته و ترخیص شده‌اند. کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این آمار گفت: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۹۷ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۶۱۱ مورد رسید».

    

 

تمدید اعتبار طرح ترافیک سهمیه بگیران تا اول اردیبهشت ۹۹

سازمان ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که با توجه به شیوع بیماری کرونا برای آن دسته از سهمیه‌بگیران طرح ترافیک که شامل ایثارگران، جانبازان، معلولین، بیماران خاص، اتحادیه اتومبیل کرایه و آژانس‌ها و خبرنگاران هستند، مجوز سال 98 را تا اول اردیبهشت سال آینده تمدید می‌شود.

    

 اضطراب کرونا در زنان بیشتر از مردان است

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ضمن مرور نتایج پژوهشی اجتماعی در خصوص پیامدهای بیماری کرونا با میزان بالاتر اضطراب بین زنان، گفت: شدت علائم اضطراب افرادی که محل زندگی آنها با شیوع بالای کرونا روبرو بوده است، به‌ طور معناداری بیشتر است.  سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه این تحقیق با محوریت بررسی میزان آگاهی و پیگیری عمومی درباره ویروس کرونا و حوزه سلامت اجتماعی در بازه زمانی ۱۰ لغایت ۱۸ اسفند ماه انجام شده است، به ایسنا گفت: راساس نتایج به دست آمده ۹۴ درصد افراد به‌ طور متوسط تا زیاد پیگیر اخبار مربوط به کرونا هستند. همچنین بیش از ۹۵ درصد افراد شرکت کننده اذعان داشتند که مهم‌ترین علائم کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. این موضوع نشان می‌دهد که آگاهی نسبتاً بالایی در بین افراد به وجود آمده است. وی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ درصد افراد اعلام کرده‌اند که حداقل یکی از اعضای خانواده، فامیل یا دوستان شان مبتلا به کرونا هستند، گفت: میزان اضطراب در بین زنان به‌طور معناداری بیشتر از مردان است.

    

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

دعوت به کار پرستارانی که به هر دلیل بیکار شده‌اند

معاون مراقبت‌های پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرستارانی که به دلیل شرایط خاص از کار کناره‌گیری کرده باشند،‌ می‌توانند به مرکز درمانی سابق خود مراجعه کنند تا بصورت شرکتی و خرید خدمت به کار گرفته شوند. مریم حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با بکارگیری پرستارانی که ۸ یا ۹ سال پیش از این موعد، به هر دلیلی از کار کناره‌گیری کرده‌اند یا برکنار شده‌اند، گفت: پرستارانی که به دلیل شرایط خاص از کار کنارگیری کرده باشند،‌ می‌توانند به مرکز درمانی سابق خود مراجعه کنند تا بصورت شرکتی و خرید خدمت بکار گرفته شوند.