بازگشت یزدانی به تشک

حسن یزدانی کشتی‌گیر قهرمان جهان و المپیک ایران که پیش از این به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو، پای خود را به تیغ جراحان سپرده بود، از بازگشت به تشک کشتی و شرایط تمرینی خبر داد. وی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«خدا را شکر می‌کنم که بعد از 65 روز پس از جراحی زانو دوباره به تشک کشتی برگشتم تا بتوانم تمریناتم را پیگیری کنم.» یزدانی یکی از امیدهای کاروان کشتی ایران برای کسب مدال در المپیک پیش رو است. او در سال 2016 و در المپیک ریو در وزن 74 کیلو گرم موفق شد با غلبه بر انور گدیوف کشتی‌گیر روس مدال طلای المپیک را برای ایران به ارمغان آورد.

    

سهراب، تنها در غرب آسیا

مسابقات وزنه‌برداری غرب آسیا که حکم گزینشی المپیک را دارد، در دوبی برگزار می‌شود. تیم وزنه‌برداری ایران در دو بخش زنان و مردان برای حضور در این رقابت‌ها برنامه‌ریزی کرده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا تیم وزنه‌برداری ایران در این رقابت‌ها حضور نخواهد یافت. با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران، امارات پرواز از ایران به کشور خود را ممنوع کرده و از همین رو تیم بانوان برای حضور در این رقابت‌ها نتوانست به دوبی سفر کند و این رقابت‌ها را از دست داد. با این شرایط تیم مردان که قرار بود با سه وزنه‌بردار و با حضور علی هاشمی و رضا بیرالوند در این رقابت‌ها حضور پیدا کند نیز به این رقابت‌ها اعزام نخواهد شد. این درحالی است که سهراب مرادی وزنه‌بردار ایران بعد از دوران مصدومیت از هفته گذشته به امارات رفته بود و تمرینات خود را برای حضور در این رقابت‌ها در دوبی پیگیری می‌کند و در حال حاضر در این کشور حضور دارد و از همین رو منعی برای حضور در رقابت‌ها نخواهد داشت و روز جمعه 9 اسفندماه در دسته 96 کیلوگرم روی تخته خواهد رفت. رکورد ورودی او در استارت لیست رقابت‌ها 360 کیلوگرم ثبت شده و بالاتر از تمامی وزنه‌برداران این دسته قرار دارد.

    

معرفی پلی‌آفی‌های بسکتبال

در حالی که قرار بود بازی‌های معوقه لیگ برتر بسکتبال امروز پنجشنبه بدون حضور تماشاگران برگزار شود، اما فدراسیون تصمیم گرفت این رقابت‌ها باز هم به تعویق بیفتد و درنهایت طی تصمیم جدید و با توجه به اینکه این رقابت‌ها تاثیری در رده‌بندی تیم‌ها برای پلی‌آف ندارد، قرار شد بازی‌ها برگزار نشود. طبق برنامه شهرداری گرگان امروز میزبان اکسون بود، شیمیدر باید در بندرعباس به مصاف شهرداری این شهر می‌رفت و پتروشیمی نیز در خانه باید با شورا و شهرداری قزوین روبه‌رو می‌شد. همچنین آخرین بازی معوقه دور مقدماتی قرار بود روز یکشنبه 11 اسفند برگزار شود که آن هم به تعویق افتاد. بر این اساس نتایج دور رفت در بازی‌های برگشت هم تکرار خواهد شد و هشت تیم برتر راه یافته به پلی‌آف مشخص شدند که عبارتند از شهرداری گرگان، پتروشیمی، شیمیدر، نفت آبادان، مهرام، آویژه صنعت، شهرداری بندرعباس و اکسون. طبق تاریخ قبلی مرحله پلی‌آف 15 اسفند اعلام شده، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا اینکه در همین تاریخ آغاز شود، هنوز مشخص نیست. این در حالی است که مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال ایران گفت:«به دلیل اینکه زمان‌ کافی نداریم، بازی‌های پلی‌آف طبق برنامه قبلی برگزار می‌شود ولی در آن زمان هم شرایط موجود را می‌سنجیم.»

    

حدادی از بهترین‌های پنجره اول

20 تیم حاضر در رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا، دیدارهای خود در پنجره نخست این مسابقات را در پنج گروه چهار تیمی برگزار کردند. در پایان این دیدارها بازیکنان برتر در بخش‌های بالاترین تاثیرگذاری، امتیاز، دفاع و پاس منجر به گل معرفی شدند. حامد حدادی ملی پوش بسکتبال ایران در بخش تاثیرگذارترین بازیکن با نمره ۲۸.۵ و پاس منجر به گل با نمره ۷.۰ در میان برترین‌ها قرار دارد.