مسافران فرنگی هند

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی عصر امروز (شنبه 26 بهمن) راهی هندوستان می‌شوند تا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کنند. محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی برای این رقابت‌ها پویا ناصرپور در 55 کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم، حسین اسدی در 67 کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در 72 کیلوگرم، پژمان پشتام در 77 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در 82 کیلوگرم،‌ بهروز هدایت در 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم را در ترکیب قرار داده است. این رقابت‌ها روزهای 29 و 30 بهمن در شهر دهلی نو کشور هند برگزار می‌شود. با پایان مسابقات قهرمانی آسیا، دور جدید تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک از ۱۰ اسفند آغاز خواهد شد.

     

پیروزی سخت ورامینی‌ها

دیدارهای هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال با برگزاری پنج دیدار پیگیری شد. در حساس‌ترین بازی هفته تیم شهرداری ورامین در سیرجان مقابل تیم فولاد سیرجان قرار گرفت و در نهایت این بازی با نتیجه سه بر دو به سود شهرداری ورامین به پایان رسید تا صدرنشین لیگ پیروزی سختی را به نام خود بزند. همچنین در دیگر دیدارهای این هفته پیام مشهد سه بر صفر مغلوب پیکان تهران شد و سپاهان اصفهان موفق شد شهرداری گنبد را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو بردارد. همچنین سایپای تهران به سختی و با نتیجه سه بر دو تیم شهداب یزد را شکست داد. شهرداری ارومیه نیز سه بر صفر بر خاتم اردکان غلبه کرد. کاله مازندران هم به پیروزی سه بر یک برابر شهروند اراک دست یافت.

     

برد اکسون در دیدار معوقه

بازی معوقه تیم‌های مس کرمان و اکسون تهران از هفته هفدهم لیگ برتر بسکتبال مردان ایران در حالی برگزار شد که در پایان این دیدار، شاگردان البرز آبکناری در تیم اکسون با نتیجه ۹۵ - ۹۱ میزبان کرمانی خود را شکست دادند. چهار بازی معوقه دیگر لیگ نیز طی روزهای آینده برگزار می‌شود که با به پایان رسیدن آنها، تکلیف هشت تیم صعود کننده به مرحله پلی‌آف لیگ مشخص می‌شود. به این ترتیب پنجشنبه ۸ اسفند دیدار تیم‌های شهرداری بندرعباس و شیمیدر قم، پتروشیمی بندر امام و شورا و شهرداری قزوین و شهرداری گرگان و اکسون تهران برگزار می‌شود و یکشنبه ۱۱ اسفند نیز صنعت مس کرمان با شیمیدر قم دیدار می‌کند.

     

4 مرداد، آغاز المپیک برای والیبال

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برنامه مسابقات والیبال در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را منتشر کرد. این رقابت‌ها از چهارم مرداد آغاز شده و تا ۱۲ مرداد ادامه خواهد داشت. هر تیم دو روز یک بار بازی دارد و تیم ملی ایران نیز در گروه A این رقابت‌ها، با تیم‌های لهستان، ونزوئلا، کانادا، ایتالیا و ژاپن همگروه است. به این ترتیب تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین دیدار خود چهارم مرداد از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف لهستان می‌رود، در دومین دیدار 6 مرداد از ساعت ۴:۳۰ برابر ونزوئلا قرار می‌گیرد، در گام سوم ۸ مرداد ساعت ۴:۳۰ کانادا را پیش روی خود دارد، در چهارمین مسابقه  ۱۰ مرداد ساعت ۱۵:۱۰ با ایتالیا دیدار می‌کند و درنهایت 12 مرداد ساعت ۱۵:۱۰ ژاپن میزبان را مقابل خود می‌بیند.

     

عالمیان‌ها در انتخابی المپیک

تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات انتخابی المپیک با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان، ندا شهسواری و شیما صفایی به میدان می‌رود. پیمان حسنی دبیر فدراسیون در مورد نحوه انتخاب نفرات گفت:«کادر فنی پیشنهاد کرد نوشاد و نیما عالمیان نفرات اول و دوم ایران در رنکینگ جهانی و همچنین ندا شهسواری نفر اول ایران در رنکینگ زنان جهان به تایلند اعزام شوند و برای نفر دوم بانوان قرار شد بین مهشید اشتری، شیما صفایی و پریناز حاجیلو یک مسابقه دوره‌ای چهار گیم از هفت گیم برگزار شود و فرد پیروز به انتخابی المپیک اعزام شود.»