تنور داغ بسکتبال در آبادان

در بیست و چهارمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال و در هفته‌ای که تیم‌های جنوبی لیگ برتر بسکتبال جدال حساسی را رودرروی هم برگزار خواهند کرد، تیم صدرنشین جدول رده‌بندی برای برگزاری دیدار خانگی خود در شمال کشور بلاتکلیف است. دیدار تیم‌های نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته است که به میزبانی آبادانی‌ها برگزار می‌شود. آنها در مرحله رفت مسابقات نتیجه رقابت نزدیک با میزبان جنوبی خود را تنها با سه اختلاف امتیاز واگذار کردند اما اینکه می‌توانند آن شکست را در حضور تماشاگران خودی جبران کنند یا نه، امروز مشخص می‌شود.آنچه مسلم است نفت آبادان برای حفظ موقعیت خود در جدول رده‌بندی به هر دو امتیاز این دیدار نیاز دارد. آبادانی‌ها در حال حاضر هم‌امتیاز با پتروشیمی و با سه امتیاز بیشتر از مهرام در رده سوم جدول ایستاده‌اند اما این در حالی است که آنها یک بازی بیشتر از این دو رقیب خود انجام داده‌اند. با این اوصاف باید برنده بازی امروز باشند تا اطمینان خاطر خود را برای حفظ و بهبود موقعیت‌شان تقویت کنند. مدعیان جنوبی لیگ به مصاف هم می‌روند که رقیب شمالی آنها برای انجام دیدار این هفته خود در بلاتکلیفی به سر می‌برد. توفارقان آذرشهر حریف شهرداری گرگان در این هفته از مسابقات است. توفارقان به خاطر مشکلاتی که هفته گذشته برای میزبانی از پتروشیمی با آن مواجه شد و در نهایت متحمل باخت فنی شد، از حضور در ادامه مسابقات اعلام انصراف کرد ولی فدراسیون تا عصر دیروز واکنشی نسبت به این کناره‌گیری نداشت. بنابراین مشخص نیست سالن امام خمینی گرگان میزبان این دیدار خواهد بود یا نه! در دیگر دیدارهای این هفته ذوب آهن اصفهان به مصاف شیمیدر قم می‌رود، رعد پدافند هوایی با اکسون دیدار می‌کند، شهرداری بندر عباس با مس کرمان روبه‌رو می‌شود، آویژه صنعت مشهد و شورا و شهرداری قزوین برابر هم به میدان می‌روند و نیروی زمینی تهران و مهرام تهران نیز رقبای همدیگر هستند.

    

محدودیت برای سفر به آمریکا

پس از مخالفت وزارت ورزش برای اعزام کمانداران به آمریکا که برای برپایی اردوی مشترک و شرکت در مسابقه آزاد داخل سالن بود، مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش توضیحاتی درباره ضرورت‌های اعزام ها داد. او گفت:«در کل با توجه به شرایط اقتصادی موجود، وزارت ورزش موافق سفرهای غیررسمی نیست. شورای برون مرزی تنها با درخواست‌های مطرح برای سفرهای رسمی یا وابسته به آن موافقت می‌کند. ممکن است تیمی قصد حضور در یک اردوی تدارکاتی داشته باشد که به رویدادی مانند گزینشی المپیک وصل می‌شود. وزارت ورزش مشکلی با چنین اعزام‌هایی ندارد اما با سفرهایی که پرهزینه هستند و جایی هم در برنامه‌های مورد نظر ندارند، مخالفت می‌شود.» او درباره موضع وزارت ورزش نسبت به سفرهای آمریکا عنوان داشت:«با درخواست سفر به آمریکا تنها در صورتی که برای حضور در مسابقات جهانی باشد یا کسب سهمیه المپیک، موافقت خواهد شد.»

    

کاراته از چهارشنبه در اردو

سومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کارته‌وان در سال 2020 از 25 بهمن‌ در امارات برگزار خواهد شد و به همین دلیل مرحله جدید اردوی تیم ملی کاراته مردان از صبح روز چهارشنبه 16 بهمن آغاز خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی، مردان اعزامی به سومین مرحله از این رقابت‌ها به مدت یک هفته تا روز اعزام در اردوها حضور خواهند داشت. لیگ جهانی امارات 25 تا 27 بهمن در دوبی برگزار خواهد شد. همچنین اولین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در مسابقات امارات از صبح روز 12 بهمن در آکادمی ملی المپیک آغاز شد و تا روز دوشنبه 14 بهمن ادامه خواهد داشت. هدایت تیم ملی مردان بر عهده سیدشهرام هروی است، سمانه خوش‌قدم نیز هدایت بانوان را برعهده دارد.