سایپا به دنبال تثبیت جایگاه

هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر والیبال امروز پنجشنبه با برگزاری پنج دیدار به میزبانی تهران، سیرجان، یزد، اراک و گنبد برگزار خواهد شد. تیم سایپای تهران که در هفته پانزدهم مسابقات به سختی تیم شهرداری ارومیه را شکست داد امروز در یزد مهمان تیم شهداب خواهد بود. نارنجی‌پوشان سایپا که با توجه به شکست تیم پیکان مقابل شهرداری ورامین به رده دوم صعود کردند، امروز برای تثبیت جایگاه‌شان برای پیروزی تلاش خواهند کرد. در دیگر بازی مهم هفته دو تیم سیرجان و شهرداری ورامین مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد. تیم سیرجان از زمان حضور محمدرضا تندروان در راس این تیم موفق شد است پیروزی‌های مهمی را کسب کند و به رده هشتم صعود کند. سیرجان برای حضور در مرحله پلی‌آف باید جایگاهش را تثبیت کند. شاگردان تندروان امروز در خانه کار سختی مقابل تیم صدرنشین شهرداری ورامین خواهند داشت و این بازی محک جدی برای تندروان خواهد بود. دو تیم شهرداری گنبد و فولاد سپاهان نیز به میزبانی گنبدی‌ها رودرروی هم قرار خواهند گرفت. سپاهان روز یکشنبه در خانه کاله با نتیجه سه بر دو مغلوب این تیم شد و گنبد نیز در دیدار پرحاشیه با نتیجه سه بر دو از سد شهداب عبور کرد. دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و خاتم اردکان نیز با توافق دو تیم روز گذشته برگزار شد. در دیگر دیدارهای این هفته نیز پیکان تهران به مصاف پیام مشهد می‌رود، شهروند اراک با کاله مازندران دیدار می‌کند و راهیاب ملل استراحت دارد.

     

فرنگی‌کاران شنبه به هند می‌روند

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا عصر روز شنبه 26 بهمن راهی کشور هند می‌شوند. ترکیب تیم کشتی فرنگی کشورمان برای حضور در این مسابقات عبارتند از پویا ناصرپور در 55 کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم،‌ حسین اسدی در 67 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در 72 کیلوگرم،‌ پژمان پشتام در 77 کیلوگرم، مهدی ابراهیمی در 82 کیلوگرم، بهروز هدایت در 87 کیلوگرم،‌ محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در130 کیلوگرم. رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 29 و 30 بهمن در شهر دهلی نو کشور هند برگزار می‌شود.

     

معاونت علی‌نژاد رسمی می‌شود

با رفتن محمدرضا داورزنی به فدراسیون والیبال، 21 آذرماه امسال مهدی‌ علی‌نژاد به عنوان سرپرست معاونت حرفه‌ای و قهرمانی معرفی شد. بیش از سه ماه از فعالیت وی در وزارت ورزش می‌گذرد و حالا شنیده شده قرار است به زودی حکم معاونت وی ابلاغ شود. با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک توکیو و اهمیت معاونت ورزش قهرمانی، وزیر ورزش و جوانان تصمیم گرفته در این سمت علی‌نژاد به شکل تمام‌وقت و با تمرکز کامل کار کند و از همین رو ظاهرا قرار است به زودی حکم وی ابلاغ شود. بر این اساس با ابلاغ معاونت، وی از فدراسیون ووشو رفتنی خواهد شد و حتی شنیده شده علیرضا خسروی به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی خواهد شد. خسروی مدت‌ها سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری را برعهده داشت.

     

ترکیب بوکس برای انتخابی المپیک

تیم ملی بوکس ایران قرار است برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک، اسفندماه عازم اردن شود. بر این اساس با تصمیم کادر فنی تیم ملی بوکس اسامی هشت بوکسور اعزامی به این رقابت‌ها اعلام شد که در وزن 52 کیلوگرم امید احمدی‌صفا، در وزن 57 کیلوگرم دانیال شه‌بخش، در وزن 63 کیلوگرم اشکان رضایی، در وزن 69 کیلوگرم سجاد کاظم‌زاده، در وزن 75 کیلوگرم  سیدشاهین موسوی، در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی، در وزن 91 کیلوگرم طوفان شریفی و در وزن 91+ کیلوگرم ایمان رمضانپور قرار است برای کسب سهمیه المپیک وارد رینگ بشوند. رقابت‌های کسب سهمیه المپیک از 12 اسفند به مدت هشت روز در امان پایتخت اردن برگزار خواهد شد.