تور انتخابات دوومیدانی داغ شد

دیروز و در آخرین روز ثبت‌نام انتخابات دوومیدانی، تنور رقابت ریاست بر دوومیدانی حسابی داغ شد. روز گذشته هفت نفر دیگر برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی ثبت‌نام کردند تا شمار مدعیان انتخابات این فدراسیون به ۱۵ نفر برسد. از این 15 نفر اما چند نام بسیار جالب توجه است. نام‌هایی که از دل وزارت ورزش بیرون آمده‌اند تا مثل انتخابات بیشتر فدراسیون‌ها وزارتی‌ها نقش پررنگی داشته باشند. محمدشروین اسبقیان و افشین داوری دو کارمند ارشد وزارت ورزش هستند که برای چندمین بار برای انتخابات یک فدراسیون ثبت نام می‌کنند. این دو در حالی وارد گود رقابت شدند که اسبقیان پیش از این عنوان کرده بود که قصد شرکت در انتخابات را ندارد. ناگفته نماند در آخرین روزهای ریاست مجید کیهانی بارها از اسبقیان به عنوان سرپرست جدید و حتی گزینه ریاست آینده دوومیدانی نام برده شد. داوری هم که اخیرا در مجمع والیبال شرکت نکرد تا حالا حضورش در انتخابات فدراسیون‌ها را در دوومیدانی دنبال کند. احسان مهاجرشجاعی، مهدی مستجاب‌الدعوه، جعفر باباخانی، حسین جلالی، حمید فردین‌پور، محمدرضا کاظمی‌آشتیانی، فرشاد سپهر، مهدی مبینی، مجید کیهانی، حامد جولایی،‌ محققی، بابایی و روح‌ا... عسگری دیگر کسانی هستند که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

    

بنا اردو را تعطیل کرد

در حالی که اردونشینان تیم ملی کشتی فرنگی قرار بود دو اردوی ویژه را برای حضور در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران برگزار کنند، محمد بنا تصمیم گرفت با توجه به لغو جام جهانی تهران، صبح دیروز اردوی تیم ملی را هم با مرخص کردن اردونشینان تعطیل کند. دومین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از روز ۲۵ آبان در خانه کشتی تهران آغاز شد و قرار بود تا زمان حضور در جام جهانی تهران ادامه داشته باشد. جام جهانی کشتی فرنگی قرار بود هفت و هشت آذرماه با حضور هشت تیم برتر رقابت‌های جهانی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد میزبانی این رقابت‌ها در ایران لغو شده است. همچنین به تعویق افتادن میزبانی ایران به دلیل اتفاقات اخیر کشور، پای وزیر امور خارجه ایران را نیز به ماجرا باز کرد. مازیار ناظمی مدیر کل اطلاع رسانی وزارت ورزش اعلام کرد:«برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی آقای سلطانی‌فر با دکتر ظریف صحبت کرده است و تقاضا کردیم از مسیر وزارت خارجه با سفرای کشورهای ژاپن، روسیه و گرجستان در ایران مذاکره شود و شرایط امن ایران به مسئولین سیاسی ورزشی کشورهای متبوع منعکس شود.» وی در پایان گفت:«وزیر گفته ایران کشوری بزرگ، مقتدر و فرهنگی است و تیم‌های کشتی فرنگی در جام جهانی تهران با آسودگی خاطر شرکت نمایند.»

    

روند کند انتخاب جایگزین داورزنی!

اگرچه با برگزاری انتخابات ۲۹ آبان‌ماه فدراسیون والیبال و نتیجه به دست آمده در آن، پرونده محمدرضا داورزنی و این فدراسیون -حداقل به صورت مقطعی- بسته شد اما نتایج هرج و مرجی که به واسطه بازگشت وی به دنیای توپ و تور ایجاد شد، همچنان ادامه دارد. در حالی که بعد از استعفای دیرهنگام داورزنی از معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش، نام‌های زیادی برای جایگزینی او مطرح شد اما هنوز با وجود اینکه چند روز از آغاز دوره جدید ریاست داورزنی می‌گذرد، خبری از معرفی معاون جدید وزیر نیست. این در حالی است که پس از انتخابات والیبال، مازیار ناظمی اعلام کرد به زودی جایگزین داورزنی معرفی می‌شود. به نظر می‌رسد هنوز مسعود سلطانی‌فر تصمیم قاطعی در رابطه با معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خود نگرفته، شاید به این دلیل که هنوز در مورد گزینه‌ای موجه به نتیجه قطعی نرسیده است. داورزنی همان زمان که شایعه حضورش در انتخابات والیبال شنیده می‌شد، اصلی‌ترین شانس ریاست این فدراسیون بود، بنابراین سلطانی‌فر می‌توانست یش‌بینی لازم و مذاکرات را انجام داده تا با استعفای داورزنی، معاون جدید انتخاب شود و کارها روی زمین نماند.