حدادی جزو بهترین‌های 40سال اخیر

سایت فاکس اسپورت در گزارشی به بررسی برترین بازیکنان بین‌المللی قاره آسیا در 40 سال اخیر پرداخته که حامد حدادی از ایران هم در میان آنها قرار دارد. در این گزارش به پنج سال حضور حدادی در لیگ NBA و تیم ممفیس گریزلیز اشاره است. حدادی در سال 2007 و زمانی که 22 ساله بود نخستین قهرمانی را با تیم ملی در آسیا تجربه کرد و سال 2008 نیز در المپیک پکن در جمع برترین ریباندرها بود و همین موضوع زمینه‌ساز حضور او در NBA شد. او همچنین دو بار با تیم‌های ایرانی قهرمان باشگاه‌های آسیا شده است. در این لیست نام بازیکنانی همچون یائو مینگ چینی و فادی الخطیب لبنانی هم وجود دارد. حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران در فصل جاری در لیگ چین به میدان می‌رفت که بعد از شیوع ویروس کشنده کرونا به ایران آمد.

    

نبرد همسایه‌های صدرنشین

هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر بسکتبال امروز دوشنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه نفت آبادان تیم دوم جدول میزبان شهرداری گرگان صدرنشین است. هر دو تیم در هفته قبل بازی‌های خارج از خانه خود را بردند و حالا رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند. این مسابقه از هر نظر حساس است. گرگانی‌ها که بازی رفت را در خانه باخته‌اند، به دنبال جبران هستند و می‌خواهند روند پیروزی‌های‌شان ادامه‌دار باشد. در سوی دیگر نفتی‌ها که در میان مدعیان تنها تیم بدون خارجی هستند به دنبال پیروزی خانگی هستند. همچنین شیمیدر که شکست‌های خانگی‌اش مقابل مدعیان تداوم داشته، در قم میزبان اکسون تهرانی است که برای پلی‌آف تلاش می‌کند. مهرام نیز که شکست خانگی مقابل آویژه صنعت را تجربه کرد،‌ این هفته باید در شهرکرد به مصاف رعد پدافند هوایی برود. پتروشیمی هم که در این فصل با وجود ملی‌پوشان زیادی که در اختیار دارد، نتایج قابل قبولی کسب نکرده، امروز به مصاف شهرداری بندرعباس خواهد رفت. در دو دیدار دیگر این هفته نیز ذوب‌آهن به مصاف شورا و شهرداری قزوین می‌رود و آویژه صنعت پارسا با مس کرمان دیدار می‌کند.

    

ابهام در دو وزن کشتی فرنگی

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از 29 بهمن تا اول اسفند در هندوستان برگزار خواهد شد،‌ مسابقه‌ای که نه گزینشی المپیک است و نه رنکینگ اتحادیه جهانی. تا دیروز حضور پویا ناصرپور در 55 کیلوگرم، مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلوگرم، میثم دلخانی در 63 کیلوگرم، حسین اسدی در 67 کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در 72 کیلوگرم، پژمان پشتام در 77 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم و امین میرزازاده (نفر سوم جام تختی) در 130 کیلوگرم این رقابت‌ها قطعی بود. اما در دو وزن هنوز انتخاب قطعی از بین دو کشتی‌گیر صورت نگرفته است. در وزن 82 کیلوگرم محمد بنا از بین سعید عبدولی و مهدی ابراهیمی و در وزن 87 کیلوگرم از بین بهروز هدایت و مهدی فلاح انتخاب خواهد کرد. این در حالی است که پویا ناصرپور، مهدی محسن‌نژاد، میثم دلخانی، حسین اسدی، امین کاویانی‌نژاد، پژمان پشتام، مهدی ابراهیمی، بهروز هدایت، محمدهادی ساروی و علی‌اکبر یوسفی نفرات اول کشتی فرنگی جام تختی شدند.

    

علی‌حسینی مربی شد

رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا 2020، 24 تا 30 بهمن‌ به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. در همین راستا آخرین مرحله از اردوی تیم‌های ملی وزنه‌برداری پایه در کمپ تیم‌های ملی در حال برگزاری است. روز گذشته سعید علی‌حسینی قهرمان وزنه‌برداری جهان به عنوان مربی در این مرحله اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان حضور یافت و تمرینات وزنه‌برداران جوان را زیر نظر گرفت. سعید علی‌حسینی وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران پس از اینکه حضور در المپیک 2020 را از دست داد، به صورت رسمی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و حالا در کسوت مربی به دنیای وزنه‌برداری بازگشته است و تجربیات خود را در اختیار نوجوانان و جوانان وزنه‌برداری می‌گذارد.