حضور خانواده شهدای آتش‌نشان مقابل پلاسکو 

همزمان با سومین سالگرد حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو جمعی از خانواده شهدای آتش‌نشان با حضور در مقابل این ساختمان یاد عزیزانشان را گرامی داشتند. به گزارش خبرنگار ایسنا ظهر دیروز و همزمان با ساعت ریزش ساختمان پلاسکو شماری از خانواده‌های آتش‌نشانانی که در ساختمان پلاسکو به شهادت رسیده بودند، مقابل این ساختمان حاضر شده و با گلباران کردن این محل یاد عزیزان خود را گرامی داشتند.  همچنین گروهی از شهروندان با خانواده شهدای آتش‌نشان همراه شدند و در ادامه با هماهنگی انجام شده، در کارگاه بخش جنوبی ساختمان در حال ساخت به روی خانواده‌ها باز شد و شماری از آنان با حضور در این محل به یاد عزیزانشان نماز اقامه کردند. در پایان این مراسم نذورات از سوی خانواده‌ها در این محل توزیع شد و خانواده‌های حاضر نیز از مسئولان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران خواستند که در ساخت ساختمان جدید پلاسکو یادمانی از شهدای آتش‌نشان را مدنظر قرار دهند؛ چراکه این شهدا برای حفاظت از جان و مال شهروندان به این ساختمان رفته و به شهادت رسیدند و باید این اقدام آنان ارج نهاده شود.

    

در مراسم ترحیم جانباختگان هواپیمای اوکراینی مطرح شد

مهاجرت دانش‌آموختگان برای دانشگاه‌ها خسارت است

مراسم ترحیم و گرامیداشت جانباختگان سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ظهر دیروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس دانشکده مهندسی پزشکی در این مراسم با تسلیت به خانواده‌های داغدار گفت: این داغ بسیار بزرگ است، فرزندان شما عالی بودند و بهترین سال‌های زندگی‌شان را در این دانشگاه بودند و بهترین نمرات را دریافت کردند. این فرزندان حتی از دانشگاه‌های دیگر دعوت شده بودند و این نشان می‌دهد سطح آنها بسیار عالی بوده است‌. عباس نصیرایی ادامه داد: از همان ابتدای حادثه جو دانشگاه به صورتی بود که همه به شکل دردمندانه می‌گریستند و این نشان می‌دهد این افراد در قلب دوستان و اساتید خود جای داشتند. از پدر یکی از عزیزان شنیدم که گفت من همیشه با شوق به این دانشگاه می‌آمدم زیرا دخترم اینجا را دوست داشت ولی الان دلم می‌لرزد که در اینجا پا بگذارم. ما از شما خواهش می‌کنیم باز هم به دانشگاه ما بیایید زیرا دانشجویان ما مانند فرزندان شما هستند و دوست دارند شما را ببینند. رئیس دانشکده مهندسی پزشکی گفت: این حجم از مهاجرت و رفتن دانش آموختگان و افراد تحصیل کرده از کشور عادی نیست و این حرکت یک خسارت بزرگ برای دانشگاه و کشور است. روی این خسارت یک خسارت ویژه هم وجود دارد که ما هفت تن از دانش‌آموختگان و نخبگان خود را  از دست دادیم.

    

واکنش آموزش و پرورش به اظهارات حناچی؛

 مدارس تهران در وضعیت قرمز قرار ندارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره برخی مدارس که به گفته شهردار تهران وضعیت ایمنی آنها در سطح قرمز است، گفت: در شرایط عادی هیچ کدام از مدارس شهر تهران و حتی شهرستان‌های استان تهران دچار مشکل نخواهند شد و بر اساس طرح تخریب و بازسازی و مقاوم سازی، کار بازسازی مدارس در حال انجام است. «علی شهری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که شهردار تهران اعلام کرده است؛ تعدادی از مدارس شهر تهران از نظر ایمنی در وضعیت قرمز هستند؛ چرا نام این مدارس جهت آکاهی والدین عنوان نمی‌شود تا آنها نسبت به این مسأله آگاهی داشته باشند؟ گفت: وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران در شرایط کنونی مطلوب نیست، اما دارای وضعیت قرمز و امکان بروز مشکلات در شرایط عادی نیست. وی افزود: تعدادی از کلاس‌های درس شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران نیازمند مقاوم‌سازی و یا تخریب و بازسازی هستند که این موضوع در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان تهران است.