شناسایی محل‌های جدید برای توسعه گرمخانه‌های تهران

رئیس سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از شناسایی محل‌های جدید برای توسعه گرمخانه‌های شهر تهران خبر داد و گفت: در شب‌های سرد زمستان نباید زنان کارتن‌خواب و آسیب‌دیده را فراموش کرد. به گزارش ایسنا، شب گذشته مالک حسینی در بازدید خبرنگاران از مرکز نگهداری مادر و کودک واقع در منطقه 15 با بیان این که شهرداری تهران امکانات سخت‌افزاری به مراکز نگهداری مادر و کودک اختصاص می‌دهد، افزود: در مرکز مادر و کودک زنانی که قصد ترک اعتیاد دارند و یا ترک کرده اما هنوز آمادگی حضور در جامعه را ندارند، نگهداری می‌شوند و سعی کردیم فضای موثری را برای مادران و کودکان فراهم کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که چرا ظرفیت مراکز ویژه زنان خالی مانده است، گفت: با ان‌جی‌اوهای فعال در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی بخصوص مادران و کودکان جلسات متعددی گذاشتیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها برای جذب زنان و مادران اقدام کنیم. تا حداقل آنها در پاتوق‌ها در این شب‌های سرد نمانند.

    

مراجعه بیش از ۲۰۰۰ نفر به اورژانس در پی آلودگی هوا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی چند روز گذشته به دلیل بروز آلودگی هوا ۲۱۶۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی استان‌های اصفهان، البرز، تهران، قزوین، قم و مرکزی مراجعه کرده‌اند. به گزارش ایسنا،  مجتبی خالدی با اشاره به توصیه‌های اورژانس برای ایام آلودگی هوا افزود: از این تعداد ۷۵۶ مورد بیمار تنفسی و  ۱۴۰۴ مورد بیمار قلبی بوده‌اند. او ادامه داد: در هنگام بروز آلودگی هوا تمامی مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند، زیرا در این ایام میزان مراجعه بیماران قلبی- تنفسی به اورژانس رشد چشمگیری پیدا می‌کند.

    

تقدیر از تاکسیران امانتدار تهران

شهردار تهران در سه‌شنبه بدون خودرو به راننده تاکسی که حدود 70 هزار یورو دو گردشگر لهستانی را به آنها بازگردانده بود، نشان امانتداری اهدا کرد. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی با اهدای نشان امانتداری و یک سفر مشهد، از اقدام انسان‌دوستانه این راننده تاکسی که دبیر بازنشسته آموزش و پرورش نیز هست، تقدیر کرد و گفت: امیدوارم چرخ تاکسی‌ات برایت خوب بچرخد. علی حسن ظفری، راننده  امانت‌دار که بیش از 70سال دارد به شهردار تهران گفت: بنده دبیر آموزش و پرورش بودم که از سال 86 بازنشسته شده و از آن زمان راننده تاکسی شدم و افتخار می‌کنم که جزئی از این جامعه زحمت‌کش تاکسیرانان هستم.