شهردار تهران:

 هر شهروند از خدمات بیشتری استفاده کند، باید هزینه‌‌اش را بپردازد   

شهردار تهران معتقد است: «هر فردی در شهر از خدمات بیشتری استفاده کند، باید هزینه آن‌را بپردازد و البته معنایش این نیست که بخواهیم از همه مردم هزینه بالا دریافت کنیم.»

پیروز حناچی، به خبرگزاری ایلنا گفت: «در مجلس دو لایحه داریم که اگر به تصویب برسد، بخش عمده‌ای از درآمدهای پایدار برای شهر تهران تامین می‌شود. یکی از این لوایح، لایحه منابع مالی پایدار و دیگری لایحه مالیات بر ارزش افزوده است.»

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری علاوه بر دریافت عوارض از مردم چه درآمدهای پایدار دیگری می‌تواند داشته باشد، افزود: «عوارض، مالیات محلی، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات خودرو ازجمله درآمدهای پایدار است و همه درآمدهای شهری از همین جنس عوارض و مالیات است.»

    


سمن‌های تهران صاحبخانه شدند

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران از راه‌اندازی و افتتاح اولین «سمن‌سرای تهران» با هدف حمایت از فعالیت های داوطلبانه و سمن‌ها در پایتخت خبر داد.

وی افزود: این نخستین بار در مدیریت شهری است که چنین فضایی با عنوان «سمن‌سرا» مشخصا برای فعالیت‌های داوطلبانه و در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرد و امیدوارم خیلی زود، این طرح نه‌فقط در دیگر مناطق شهرداری تهران، بلکه در دیگر شهرهای کشور نیز اجرایی شود و چنین فضاهایی در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد.

رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران تصریح کرد: با برخی از مناطق دیگر شهرداری تهران نیز در همین موضوع وارد رایزنی شده‌ایم و خوشبختانه چند شهردار منطقه دیگر هم آمادگی اولیه خود را اعلام کرده‌اند که امیدوارم خیلی زود تعداد سمن‌سراها در شهر تهران، حداقل به تعداد مناطق افزایش یابد. 

وی تصریح کرد: همچنین ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران از سمن های فعال در حوزه مدیریت شهری و محلات حمایت‌های رسانه‌ای و تبلیغی انجام خواهد داد و در انجام ماموریت‌های این تشکل‌ها، تسهیل‌گری می‌کند. نظری ایجاد سمن‌سرا در مناطق تهران را یکی از راه‌های موثر در نظام‌مند کردن توزیع امکانات و تسهیل‌گری برای سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران برشمرد و گفت: به زودی آیین‌نامه و دستورالعمل اجرایی که به نحوه فعالیت سمن‌سراها نظارت دارد، تدوین شده و از ابتدای سال ۹۸ روند فعالیت در فضاهای مورد اشاره به سمن‌ها آغاز خواهد شد. سمن‌سرا در هر منطقه ایجاد و برای استفاده NGO های همان منطقه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

    


هدف، بررسی چالش‌های «مدیریت محله» است

همایش «محله، مشارکت و توسعه» با هدف بررسی چالش‌ها و چشم‌اندازهای مقوله «مدیریت محله» برگزار می‌شود. این همایش یک روزه که توسط ستاد «مدیریت محله» شهرداری تهران برگزار می‌شود، مشتمل بر سه میزگرد تخصصی است که در آن جمعی از پژوهشگران رشته‌های جامعه‌شناسی و مدیریت شهری و مدیران شهرداری تهران به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مربوط به «مدیریت محله» می‌پردازند.

«تعاریف و مباحث نظری محله در تهران»،«توسعه محله‌ها؛ جلب مشارکت و مداخلات محلی» و«روایت کنشگران مدنی از فعالیت‌های محله‌محور مشارکتی»عناوین میزگردهای تخصصی همایش است. این همایش امروز دوشنبه 6 اسفندماه 1397 از ساعت 8:30  تا 16:15برگزار می‌شود.