آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان اطفا شد

فرمانده‌یگان حفاظت از محیط‌ زیست گیلان گفت: در سطح استان از ۱۶شهر ۱شهر درگیر آتش بود و تمام گستره‌ آتش خاموش شد. به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد قربانی در بیان آخرین اخبار آتش در جنگل‌های گیلان، گفت: خوشبختانه تمام آتش اطفاء شد، اما در گستره حریق کارشناسی دقیقی صورت نگرفته و  تمام نیروها، درگیر خاموش کردن آتش بودند. آنچه برآورد می‌شود ۸۲هکتار از جنگل در حریق آسیب‌دیده است.  سرهنگ قربانی افزود: آتش‌سوزی عمقی نبود. رطوبت تنه درختان سبب شد، آسیب به جنگل در حدی نباشد که  نتواند خود را احیا کند. عامل این آتش‌سوزی‌ها انسانی و سهوی است. یعنی افرادی که به جنگل می‌روند و نکات حفاظت از محیط‌زیست را رعایت نمی‌کنند.

    

تلفات آنفلوآنزا به ۱۰۸ نفر رسید

معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: با مرگ دو مبتلا به آنفلوانزا در هفته گذشته، تعداد کل تلفات این بیماری از اول مهرماه تاکنون به ۱۰۸نفر رسید. به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی افزود: موج ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور فروکش کرده و هفته گذشته ۲۳۲مورد بستری بیماران تنفسی را در کشور داشتیم. حسین عرفانیان، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هفته گذشته گفته بود: همه موارد فوت ناشی از آنفلوانزا افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای داشتند و اگر هم در بین آنان فردی بیماری زمینه‌ای نداشته، علت مرگ تأخیر در مراجعه به پزشک، خوددرمانی و استفاده از داروی کورتن بوده است. او ادامه داد: گر چه فوت ۱۰۶نفر به علت آنفلوانزا تأسف‌برانگیز است اما اگر اقدامات کنترلی وزارت بهداشت نبود، تعداد موارد ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری می‌توانست به‌مراتب بیشتر باشد و حداقل سه برابر آمار کنونی می‌شد.

    

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

«انتخاب مدیران محلات» غیرقانونی است

اعضای شورای شهر تهران معتقدند؛ فراخوان انتخاب مدیران محلات از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری غیرقانونی است، چرا که مصوبه شورای شهر را ندارد. عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا می‌گوید؛ این اقدام غیرقانونی است، چرا که در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصویب نشده است. حسن خلیل آبادی فراخوان انتخاب مدیران محلات را یک اقدام تبلیغاتی می‌داند و معتقد است: مدیران قبلی حضور دارند و بعلاوه با این کار امنیت شغلی عده‌ای به هم می‌خورد.