کارگران: مشکلات هپکو را در جلسه سران سه قوه مطرح کنید

جمعی از کارگران هپکو خواستار بررسی و حل و فصل مشکلات هپکو و ارائه راهکار برای راه‌اندازی و رونق تولید در این کارخانه در جلسه سران سه قوه شدند. جمعی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا، خواستار تسریع بررسی مسائل و مشکلات هپکو شدند. به گفته کارگران، با بازداشت «پوری‌حسینی» رئیس سازمان خصوصی‌سازی که در زمان ریاست وی، هپکو کمتر از ارزش واقعی واگذار و سپس خریدار آن خلع ید شد، امید است که سران قوا فکری اساسی برای هپکو به عنوان یکی از صنایع مهم کشور بکنند. طبق اظهارات کارگران، کاهش و توقف خطوط تولید در کنار معوقات مزدی کارگران امان آنها را بریده است و امید دارند که مسئولان به مشکلات این کارخانه نگاه ملی داشته باشند.

    

تجمع کارگران قرق‌بان شفارود

شماری از کارگران شرکت جنگل سهامی شفارود گفتند که آنها در روزهای شنبه و یکشنبه (۲۶ و۲۷ مرداد ماه) به نامشخص بودن وضعیت شغلی و تعویق مطالبات مزدی خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، کارگران معترض گفتند: حدود ۲۷۰ نفر هستیم که سال‌ها مسئولیت قرق‌بانی و حفاظت از جنگل‌های مناطق تالش، رضوانشهر و ماسال را برعهده داریم. بعد از گذشت میانگین ۱۵سال سابقه کار، کارفرما از ابتدای مرداد ماه جاری با اتمام قرارداد کاری همه ما را تعدیل کرده است. همچنین قرار است این شرکت مسئولیت حفاظت از جنگل را به بخش خصوصی با نظارت اداره منابع طبیعی واگذار کند و در این بین با بلاتکلیف کردن حدود ۲۷۰ کارگر قرق‌بان، نگرانی‌های شغلی برای ما به وجود آورده‌ است.

به گفته کارگران، کارفرما توجهی به وضعیت شغلی و معیشت کارگرانی که تحت مسئولیت مستقیم آنها مشغول کار هستند، ندارد و هیچ‌کدام از قرق‌بانان حاضر به ادامه کار با یک شرکت واسطه‌ای با نظارت اداره منابع طبیعی نیستند.

کارگران با تاکید بر اینکه خواستار بازگشت به کار خود هستیم، افزودند: شرکت شفارود که در محدوده شهرستان رضوانشهر و در مجاورت شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) واقع شده و زیر نظر سازمان اتکا فعالیت می‌کند، تاکنون چندین بار از پرداخت حقوق کارگران خود ناتوان شده و بارها کارگران به این موضوع اعتراض کرده‌اند.

    

استمداد سربازمعلم‌ها از نمایندگان مجلس برای استخدام

روز یکشنبه جمعی از سرباز معلمان سال ۱۳۹۱ به بعد استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به صدور بخشنامه استخدام سرباز معلمان بین سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۱ واکنش نشان داده و جلوی مجلس جمع شدند.

به گزارش ایلنا، آنها می‌گویند چرا باید سربازمعلمان قبل از ۹۱ استخدام شوند اما ما بلاتکلیف باشیم؟

این افراد در نامه‌ای به نمایندگان مجلس، خواسته‌ها و دغدغه‌های خود را مطرح کردند که در بخشی از این نامه آمده است: چه دلیلی برای عدم به‌کارگیری سرباز معلمانی که بعد از سال ۹۱ در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، وجود دارد؟ نمایندگان محترم، سربازانی که در طول دو سال در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور با کمترین حقوق و مزایا خدمت کرده‌اند و کسب تجربه لازم داشته‌اند با دیگر سربازان چه تفاوتی داشته‌اند؟

    

مرگ دو کارگر نصاب آسانسور در تهران

دو کارگر نصاب آسانسور حین انجام کار نصب در تهران، جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا، شامگاه روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه دو کارگر نصاب آسانسور، هنگام نصب کابین آسانسوری در یک مجتمع مسکونی محله یوسف‌آباد تهران با سقوط از طبقه سوم به منفی دو جان خود را از دست دادند.

سازمان‌ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن تایید وقوع این حادثه اعلام کرد که پس از پایان عملیات برای بررسی‌های بیشتر اجساد این دو کارگر  به عوامل انتظامی تحویل داده شده است.