تجمع مربیان پیش‌دبستانی خوزستانی مقابل آموزش و پرورش

دیروز (سیزدهم مرداد) تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی خوزستان با حضور در مقابل اداره آموزش و پرورش این استان، خواستار تبدیل وضعیت خود به حق‌التدریسی شدند.

به گزارش ایلنا، آنها می‌گویند: سال‌هاست بلاتکلیفیم و می‌خواهیم از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم.

طبق این گزارش، مجلس، استخدام ۳۲هزار نفر حق‌التدریسی را مصوب کرده است و مربیان پیش‌دبستانی خوزستان، خواستار اجرای این مصوبه قانونی هستند.

    

مرگ کارگر اصفهانی بر اثر برق‌گرفتگی

یک کارگر اصفهانی حین کار در رستوران دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.

«محمدرضا خدادوست» فرمانده انتظامی اصفهان در این باره گفت: یک کارگر ۳۰ ساله حین کار در یک رستوران دچار برق‌گرفتگی شد که بلافاصله مأموران کلانتری به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از آن بود که این کارگر هنگام کار دچار برق‌گرفتگی شده است و اقدامات درمانی نیروهای امدادی نیز مثمرنتیجه نبوده و این کارگر متأسفانه در محل جان خود را از دست داده است.فرمانده انتظامی اصفهان ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: جسد مرد ۳۰ ساله برای اقدامات قانونی به پزشکی انتقال یافته است.

    

کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی:

پیمانکاران می‌روند و مطالبات پرداخت نمی‌شود

کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی که در شهرستان کنگان واقع شده است، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران که «پیمانکاری» هستند، در گفت‌وگو با ایلنا مدعی شدند که از پیمانکار قبلی، چند ماه دستمزد معوق طلبکارند و میزان معوقات این کارگران به ۵ ماه می‌رسد.

این کارگران از کارفرمای مادر درخواست دارند که معوقات آنها را از پیمانکار وصول کند. آنها می‌گویند: روال کار در عسلویه این‌گونه است که پیمانکاران خیلی از وقت‌ها معوقات کارگران را نمی‌پردازند، می‌گذارند و می‌روند و دست کارگر هم دیگر به آنها نمی‌رسد.

    

مرگ یک معدنچی معدن زغال‌سنگ تاریک‌دره سوادکوه

یک معدنچی به نام «محمد حسن‌پور» در معدن زغال‌سنگ تاریک‌دره سوادکوه بر اثر گازگرفتگی جان باخت.

«علی عباسی» مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: عصر روز شنبه (۱۲ مردادماه) خبری مبنی بر فوت یک کارگر ۴۴ ساله در معدن تاریک‌دره سوادکوه به پزشکی قانونی و نیروی انتظامی گزارش شد.

او افزود: یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهرستان برای پیگیری و علت مرگ به منطقه اعزام شدند. در عین حال جسد برای شناسایی و کشف علت مرگ به پزشکی قانونی ساری منتقل شد.

    

کیفرخواست متهمان پرونده هفت‌تپه قرائت شد

روز شنبه، جلسه اول دادگاه کارگران هفت‌تپه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در تهران برگزار شد. در این دادگاه کیفرخواست قرائت شد و ادامه دادرسی به روزهای بعد موکول شد.

به گزارش ایلنا، دیروز نیز دو نفر از متهمان این پرونده برای ادامه دادرسی در دادگاه حاضر شده‌اند.

در دادگاه متهمان پرونده هفت‌تپه به اتهامات علی نجاتی، اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و چند نفر دیگر 

رسیدگی می‌شود.