قتل فجیع زن جوان در خیابان هنگام تهران 

زن جوان در زیرزمین یک آپارتمان در شرق تهران به طرز فجیعی به قتل رسید.

ساعت 23 پنجشنبه مورخ 29 آذر 97، مأموران کلانتری 136 فرجام در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند، زن 40 ساله‌ای در زیرزمین یک آپارتمان در خیابان هنگام به قتل رسیده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر قاضی دشتبان، بازپرس امور جنایی تهران همراه تیم تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

تیم جنایی با حضور در صحنه جرم، با جسد چاقو خورده مقتول در زیرزمین یک ساختمان مواجه شدند، بررسی بیشتر نشان داد عامل جنایت علاوه بر حمله به مقتول با چاقو، وی را خفه نیز کرده‌اند و حدود 2 روز از مرگ مقتول می‌گذرد.

کارآگاهان در نخستین گام سراغ برادر مقتول رفتند که وی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خواهرم مدتی بود که با همسرش زندگی نمی‌کرد؛ وی پاسخگوی تماسهای من و اعضای خانواده نبود به همین خاطر نگران شده و به خانه وی مراجعه کردم اما، باز هم پاسخگو نبود که در نهایت موضوع را به پلیس و آتش‌نشانی گزارش داده و پس از گشودن در خانه با جسد خواهرم مواجه شدیم.

در نهایت جسد مقتول با دستور قاضی دشتبان؛ بازپرس امور جنایی تهران به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی و بازداشت متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد.

    


رهایی گروگان 6 ساله پس از 2 ماه اسارت

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از آزادی پسربچه ۶ ساله از چنگال ۵ آدم ربا خبر داد.

سردار محمد قنبری در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش یک آدم ربایی در اواخر مهرماه سال جاری درشهرستان « سراوان « تیمی ویژه از پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پسربچه‌ای ۶ ساله به نام «محمد» توسط افرادی ناشناس گروگان گرفته شده و آدم ربایان در تماس با خانواده این کودک از طریق شبکه‌های مجازی برای رهایی او مبلغ ۶۰ میلیارد ریال مطالبه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به حفظ جان این پسربچه، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با هدایت مقام قضائی عملیات رهایی گروگان را آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با توجه به سرنخ‌های کم از آدم ربایان، عملیات شناسایی و دستگیری به کندی پیش می‌رفت که خوشبختانه تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از شیوه‌های نوین پلیسی سرانجام روز جمعه گذشته مخفیگاه اعضای این باند را در بخش « آسپیچ» شهرستان سراوان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ماموران با توجه به اهمیت حفظ جان گروگان خردسال در یک عملیات منسجم و هماهنگ، با محاصره مخفیگاه متهمان در اقدامی ضربتی و حساب شده وارد عمل شدند و گروگان را به صورت صحیح و سالم آزاد کردند.

سردار قنبری بیان کرد: در این عملیات ضمن دستگیری ۴ مرد و یک زن گروگانگیر، ۳ سلاح کلت کمری، ۶ تیغه خشاب کلاش و مقادیری مهمات کشف و ۳ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

    


معمای جنایی در سناریوی پیدا شدن جسد یک زن

جسد زن جوانی که با ضربات متعدد جسم نوک‌تیز به قتل رسیده بود، کشف شد.

ساعت 13:40 روز جمعه  30 آذر ماه سال جاری مأموران کلانتری 160 خزانه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند جسد زن ناشناسی در بزرگراه آزادگان، ورودی بلوار شهید دستواره کشف شده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر، بازپرس امور جنایی تهران همراه تیم تشخیص هویت آگاهی در محل کشف جسد حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

تیم جنایی با حضور در محل حادثه، با جسد زنی 40 ساله فاقد مدارک هویتی مواجه شدند که آثار ضربات جسم نوک‌تیز بر روی تمام نقاط بدنش مشهود بود و بنابر بررسی‌های اولیه حدود 24 تا 36 ساعت از مرگ وی می‌گذشت. در نهایت جسد برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی منتقل شد و  تحقیقات برای شناسایی و بازداشت متهم یا متهمان قتل این زن ادامه دارد.