گروه حوادث: مرد شیشه‌ای در سناریوی مرموز برای فرار از دست خانواده همسرش از بالای ساختمان پنج طبقه به پایین سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

مرگ عجیب

عقربه‌ها ساعت هفت صبح یکشنبه 11 آذرماه سال جاری را نشان می‌داد که ماموران کلانتری 140 باغ‌فیض در جریان سقوط مرگبار پسر جوانی از بالای یک ساختمان پنج طبقه در منطقه سردار جنگل قرار گرفتند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران برای بررسی صحنه جرم پای در محل حادثه در خیابان سردار جنگل، خیابان گلستان، ایران زمین شمالی حاضر شدند و با جسد جوان 28 ساله که از بالای ساختمان سقوط کرده بود روبرو شدند.

بررسی های میدانی

با توجه به مرموز بودن صحنه جرم تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس سجاد منافی‌آذر از شعبه 3 دادسرای امور جنایی برای تحقیقات میدانی در محل حادثه حاضر شدند.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی بردند که پسر جوان از چندی قبل همسر و فرزندش به خاطر مشکلات خانوادگی او را تنها گذاشته‌اند و به تنهایی در این ساختمان زندگی می‌کرده است.

تحقیقات میدانی در حالی بود که همسایه‌های پسر جوان از رفتار و اذیت‌های او دلخوشی نداشتند و نسبت به مزاحمت‌هایی که برای اهالی محل ایجاد کرده بود اعتراض داشتند.کارآگاهان در این مرحله پی‌بردند که احسان قبل از سقوط از ساختمان وارد بالکن خانه همسایه شده و پس از شکستن شیشه قصد ورود به اتاق را داشته که با در بسته اتاق خواب روبرو شده و پس از آن به پایین سقوط کرده است.

تیراندازی در ساختمان

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در تحقیقات میدانی پی‌بردند که احسان روز گذشته اقدام به تیراندازی به سمت خانواده‌ همسرش کرده و پا به فرار گذاشته است. تجسس‌های پلیسی در این مرحله نشان از آن داشت که زن و بچه احسان به خاطر اختلافاتشان خانه را ترک کردند و احسان که اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته در این خانه به تنهایی زندگی می‌کرده است. برادرزن احسان چند روز قبل در تماس تلفنی از احسان می‌خواهد که برای حل مشکلاتش با خواهرش به خانه آنها برود و با هم صحبت کنند که ساعت یک و 30 دقیقه بامداد یکشنبه 11 آذر ماه برادر زن احسان همراه یک مرد دیگر پای در خانه آنها می‌گذارند.

پسرجوان و دوستش وقتی پای در خانه دامادشان می‌گذارند در برابر احسان که تفنگ به دست بوده روبرو می‌شوند و احسان بدون هیچ مقدمه‌ای شروع به تیراندازی به سمت برادرزنش می‌کند که در این صحنه پسر جوان که از ناحیه دست مجروح می‌شود همراه دوستش از خانه خارج می‌شوند و در جلوی ساختمان با پلیس و امدادگران اورژانس تماس می‌گیرند.

برادرزن احسان از سوی تیم اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل می‌شود و ماموران با حضور در محل تیراندازی متوجه فراری شدن احسان می‌شوند.

فرضیه پلیسی

کارآگاهان پس از به دست آوردن این اطلاعات برای تحقیقات فنی دوربین‌های مداربسته ساختمان را مورد بازبینی قرار دادند و تحقیقات میدانی را به صورت فنی مورد بررسی قرار دادند.

ماموران با توجه به قفل بودن در پشت بام ساختمان، حضور یک خودروی مرموز در محل حادثه و فرار احسان به ساختمان کنار و شکستن پنجره برای ورود به ساختمان فرضیه فرار مرگبار مرد شیشه‌ای را پیش روی خود قرار دادند.

عقربه‌ها ساعت پنج صبح دیروز را نشان می‌داد که خودروی پژو 207 مشکی رنگی در جلوی ساختمان خانه احسان توقف می‌کند و احسان با این تفکر که خانواده زنش برای انتقام‌گیری به سراغش آمده‌اند با در دست داشتن یک پیچ‌گوشتی به پشت بام ساختمان رفته و با گذاشتن پیچ گوشتی داخل در اقدام به قفل کردن در پشت بام ساختمان‌شان می‌کند.

احسان در ادامه فرار به پشت بام ساختمان کناری رفته و در حالی‌که در پشت بام بسته بوده خود را به بالکن طبقه پنج ساختمان همسایه می‌رساند و در آنجا احسان با به صدا در آوردن در بالکن از اهالی داخل خانه می‎خواهد در را به رویش باز کنند که مرد جوان داخل اتاق از ترس، اتاق را ترک کرده و در را نیز پشت سرش قفل می‌کند.

مرد همسایه که با دیدن این صحنه شوکه می‌شود در همان صحنه با خارج شدن از خانه و در راه‌پله‌ها از اهالی ساختمان کمک می‎گیر اما احسان که به دنبال راه فرار بوده اقدام به شکستن شیشه اتاق خواب خانه همسایه می‌کند اما در برابر در قفل شده اتاق خواب قرار می‎‌گیرد.

احسان که به دنبال راه فرار بوده در ادامه برای فرار قصد داشته از بالکن طبقه پنجم ساختمان به بالکن طبقه چهارم بپرد که در این مسیر موفق نبوده و در زمان فرار به پایین ساختمان سقوط می‌کند.

دستور بازپرس

بازپرس ویژه قتل پس از بررسی‌های فنی فرضیه پلیسی دستور انتقال جسد پسر جوان به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت مرگ وی مشخص شود.

بنا به این گزارش، بازپرس سجاد منافی‌آذر دستور شناسایی صاحب خودرو پژو 207 را صادر کرد تا مشخص شود که صاحب خودرو در این ماجرا نقشی داشته یا احسان در همان تفکرات شیشه‌ای پا به فرار مرگبار گذاشته است.