گروه حوادث: دزد مسلح خیابان های تهران پرده از راز یک قتل خونین برداشت که در آن دوستش را هدف گلوله قرار داده بود.

این قاتل مخوف با همدستش گوشی‌های موبایل طعمه هایش را از سایت دیوار شکار می‌کرد .

ساعت 3 ظهر 27 آبان ماه سال جاری امدادگران اورژانس در جریان زخمی شدن پسر جوانی در خیابان باقرخان تهران قرار گرفتند و خیلی زود تیم امدادی در محل حاضر شد و با پسر جوانی که از ناحیه پهلو هدف گلوله قرار گرفته بود روبرو شدند و در این مرحله پسر جوان به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

تلاش پزشکان برای نجات جان این جوان 25 ساله ادامه داشت اما پسر جوان ساعت 5 عصر 27 آبان ماه به خاطر شدت خونریزی و محل شلیک گلوله در پهلویش، روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت و همین کافی بود تا ماجرای تیراندازی مرگبار به ماموران کلانتری 148 انقلاب مخابره شود.

ماموران با حضور در بیمارستان و تحقیقات ابتدایی با جنایی شدن این تیراندازی مرگبار ماجرا را به بازپرس مرادی گزارش کردند و همین کافی بود تا تیمی از ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی برای دستگیری عامل این تیراندازی مرگبار وارد عمل شوند.

تحقیقات پلیسی

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات پی‌بردند که قربانی جنایت سعید 25 ساله اهل شهرستان اسلامشهر است ماموران به سراغ خانواد وی رفته و تجسس‌ها را آغاز کردند.

تیم جنایی پلیس آگاهی تهران در این مرحله متوجه شدند که سعید ساعت 11 شب 26 آبان‌ماه همراه یکی از دوستانش به نام مراد از خانه خارج شده و دیگر به خانه بازنگشته است و حتی پاسخ تلفن اعضای خانواده‌اش را هم نداده است.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه مشخص شد، مراد روز 28 آبان ماه در پرونده سرقت مسلحانه گوشی موبایل دستگیر شده و در اختیار ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار دارد.

ادعای عجیب در قتل

بدین ترتیب مراد به دستور بازپرس پرونده در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و ابتدا خود را در ماجرای مرگ دوستش بی‌گناه می‌دانست و ادعا کرد ساعت 11 شب شنبه 26 آبان ماه سال جاری داخل خانه پدر سعید بودیم و پس از مصرف مواد مخدر شیشه از خانه خارج شدیم و سوار بر خودرو شدیم اما پس از دقایقی به جلوی در خانه پدر سعید بازگشتیم و سعید به خانه رفت و بعد از آن دیگر اطلاعی از او ندارم.

کارآگاهان در این شاخه از تحقیقات به ادعاهای مراد مشکوک شدند و در کاوش‌های فنی پی بردند گوشی موبایل سعید در دست مراد بوده و درحالیکه مراد سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند وقتی در برابر گوشی موبایل سعید و مدارک پلیسی قرار گرفت پرده از جنایت مسلحانه برداشت.

اعتراف به قتل

مراد به ماموران گفت:ساعت 11 شب شنبه 26 آبان‌ماه بود که با سعید داخل خانه پدرش شروع به مصرف مواد مخدر شیشه کردیم و پس از آن سعید پیشنهاد داد برای سرقت از خانه خارج شویم.

وی افزود: همراه سعید سوار خودرویم شدیم و به سمت منطقه شهرا ن و شهرک غرب رفتیم  سعید پشت فرمان بود و من در کنارش نشسته بودم که در همین صحنه تصمیم گرفتم تفنگ را از زیر صندلی بیرون بیاورم.

مرد جوان ادامه داد: وقتی تفنگ را از زیر صندلی بیرون کشیدم ناگهان گلوله‌ای از آن شلیک شد و به پهلوی راست سعید که در حال رانندگی بود برخورد کرد و سعید در کنار خیابان توقف کرد.

مراد گفت: ترسیده بودم، خودم را به پشت فرمان رساندم و با سرعت به سمت بیمارستان رفتم و در چند متری بیمارستان سعید را روی زمین گذاشتم و سپس با اورژانس تماس گرفتم و از مجروح شدن مرد جوانی با گلوله تفنگ خبر دادم و با توجه به اینکه مرد جوان در 100 متری بیمارستان قرار دارد از آنها خواستم تا هر چه زودتر خودشان را به مرد زخمی برسانند.

وی ادامه داد: از دور منتظر بودم تا تیم امدادی به کمک سعید برسند، وقتی سعید به داخل بیمارستان منتقل شد فکر می‌کردم نجات پیدا کرده و زنده می‌ماند دو روز بعد به خاطر سرقت مسلحانه گوشی موبایل دستگیر شدم و دیگر اطلاعی از سرنوشت سعید نداشتم در بازداشتگاه بودم که ماموران در مورد سعید از من پرسیدند و تازه متوجه شدم که دوستم به کام مرگ فرو رفته است. باور کنید من قاتل نیستم  و هیچ اختلافی با سعید نداشتم.  

بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در ماجرای قتل سعید به  دستور بازپرس مرادی از شعبه 2 دادسرای امور جنایی تهران در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار دارد.