وزیر بهداشت:

شیوع «آنفلوآنزا» سیر نزولی پیدا کرده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور سیر نزولی پیدا کرده است. به گزارش ایسنا، سعید نمکی در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور گفت: آنفلوآنزا سیر نزولی پیدا کرده و در حال ریشه کن شدن است.

    

برنامه شهرداری تهران برای ۱.۵میلیون موتورسوار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه موتورسواران شهر، از آغاز به کار کمپین «موتورسوار خوب» خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه با اشاره به آغاز کمپین موتورسوار خوب، تصریح کرد: ۱.۵ میلیون موتورسوار در تهران وجود دارد که بسیاری از آن‌ها با رفتارهایی ضمن ایجاد حس ناامنی برای شهروندان، براثر سوانح مختلف آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به خود، خانواده و جامعه وارد می‌کنند. او با بیان اینکه موتورسواران عامل بیشترین آمار مرگ‌ومیر در ایران و جهان به شمار می‌روند، عنوان کرد: آمارها میزان نارضایتی از شیوه‌های موتورسواری را حدود ۷۰ درصد، نارضایتی از میزان دزدی و سرقت را ۳۴ درصد، رضایت از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله کار را ۵۶ درصد و رضایت از موتورسیکلت به‌عنوان وسیله نقلیه را ۸۴ درصد بازگو می‌کند که نشان می‌دهد باید برای این قشر از جامعه برنامه جدی در حوزه فرهنگی در نظر گرفته شود. معاون شهردار تهران اظهار کرد: براین اساس «کمپین موتورسوار خوب» به‌منظور پیدا کردن راه‌حلی برای مسائلی چون ایجاد حس ناامنی برای شهروندان به دلیل تردد موتورسواران در پیاده‌روها، آمار بالای مرگ‌ومیر و جراحت موتورسواران در تصادفات شهری، نارضایتی عمومی شهروندان از رفتارهای پرخطر موتورسواران، سهم بالای خودمراقبتی مانند استفاده از کلاه ایمنی در کاهش‌دادن سوانح مربوط به موتورسواران و کمبود آموزش‌های لازم به موتورسواران را طراحی کرده است.

    

شناسایی۱۵۰۰ منطقه پرخطر در  کشور

مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه قضاییه از شناسایی ۱۵۰۰ منطقه پرخطر و خشن در کشور خبر داد. به گزارش ایلنا، رضا مسعودی‌فر درباره برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای پیشگیری از جرایم خشن گفت: در این زمینه بیشترین تمرکز ما بر جرایمی مانند ضرب‌وجرح و قتل است. او با بیان اینکه افراد پرخطر را شناسایی می‌کنیم، یادآور شد: به دنبال شناسایی مناطق پرخطر در شهرها و ایجاد بانک اطلاعاتی از این مناطق و همچنین افرادی هستیم که این جرایم را مرتکب می‌شوند. نرم‌افزار جی‌آی‌اس نیز در همین زمینه طراحی ‌شده است. ما این افراد را شناسایی و اطلاعاتشان را در سامانه نگهداری می‌کنیم و سپس ‌آن‌ها را در یک پروسه تحت‌نظارت و کنترل خاص قرار می‌دهیم.