در ۵ ماه نخست سال برآورد شد

ورود ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در ۵ ماهه اول ۴ میلیون ۱۰۰ هزار گردشگر ورودی داشتیم به همین تعداد هم گردشگری خروجی داشتیم. به گزارش میزان، ولی تیموری در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال ساماندهی و توزیع سفر در عرصه گردشگری هستیم، اگر تعداد سفر‌ها به سمت سفر‌های برنامه‌ریزی شده هدایت شود این سفر‌ها می‌تواند از خط و مشی‌های کشور متاثر شود. تیموری افزود: در سال گذشته تعداد سفر‌های خارجی کاهش یافت و دچار رکود شدیم، ولی هم اکنون در ۵ ماهه اول ۴ میلیون ۱۰۰ هزار گردشگر ورودی داشتیم به همین تعداد هم گردشگری خروجی داشتیم. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: گردشگری ورودی در کشور  کاملا با تامین معاش و زندگی افراد مشغول در این کار  وابسته است و اگر گردشگر ورودی کم شود، شغل افراد داخل کشور در این صنعت دچار رکود می‌شود.

    

تامین داروهای اساسی کشور با وجود تحریم‌ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهم‌ترین سیاست‌های کاری خود در حوزه دارو گفت: با وجود آنکه مردم‌مان مورد سخت‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، اما خوشبختانه در تهیه مواد اولیه دارویی و داروهای مورد نیازی که وارد می‌کنیم، مشکل عمده‌ای در خدمت‌رسانی به مردم نداریم. به گزارش ایسنا، سعید نمکی اظهار کرد: اولین سیاستی که در وزارت بهداشت آن را دنبال می‌کنیم حمایت از تولید داخلی است؛ ما این سیاست را به عنوان اصلی‌ترین سیاست وزارت بهداشت پیش‌ می‌بریم و امیدوارم همه به ما کمک کنند. وی ادامه داد: در این راستا اقدامات اصولی زیادی را دنبال می‌کنیم؛ اولین اقدام‌مان هموارسازی نظام بوروکراتیک کشور برای ثبت و شروع تولید در صنعت داروسازی کشور است. بنده به همکارانم در سازمان غذا و دارو دستور اکید داده‌ام که نباید پاسخ هیچ پرونده‌ای بیش از یک هفته به طول انجامد.

    

تعویق قانون حمایت از معلولان به خاطر30  هزار میلیارد تومان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته برآورد شد که اجرای قانون حمایت از حقوق افراد معلول 12هزار و 500 میلیارد تومان نیاز دارد درحال حاضر برای اجرای آن سالانه به 30هزار میلیارد تومان نیاز است. به گزارش اعتمادآنلاین وحید قبادی‌دانا افزود: مبلغی که در بودجه98 برای اجرای آن آمده هزار و 100میلیارد تومان است که در تلاش هستیم تخصیص پیدا کند. در نخستین جلسه هماهنگی اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که روز دوشنبه برگزار شد، مطرح شد که یارانه‌هایی که از دهک‌ها یا صدک‌های فوقانی حذف می‌شود به اجرای مفاد قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اختصاص یابد و مسئولان ذیربط نیز به آن تاکید کردند که امیدواریم عملی و اجرا هم شود.