میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور با اشاره به اینکه میانگین سهم سفر با دوچرخه در کشور زیر یک درصد است و این سهم در کشورهای دیگر به ۴۰ درصد می‌رسد، اظهار کرد: پایین بودن این آمار برای کشور فاجعه محسوب می‌شود و علتش نیز شعاری بودن موضوع دوچرخه و عدم پیگیری متمرکز است.

به گزارش ایسنا، مرضیه حصاری با بیان اینکه برای استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی پاک خصوصا دوچرخه در کشور با کمبود قانون مواجه نیستیم، اظهار کرد: برای بهبود حمل‌ونقل شهری، کاهش سهم سفرهای سواره، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شده است. مصوباتی نیز در دولت داریم همچنین در بخش هفتم قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به‌صراحت بیان شده است که بایستی پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و سفرهای ترکیبی با حمل‌ونقل عمومی در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه گفت: عمرمدیریت شهری در کشور کوتاه است و اکثرا به دنبال اقدامات زودبازده هستند درحالی که رواج دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی سال‌ها زمان می‌برد. در حقیقت می‌توان گفت که هیچ وقت انگیزه جدی وجود نداشته و ملی به آن نگاه نشده است. ایجاد زیرساخت در سطح ملی اقدام دشواری است و عزم جدی را می طلبد که تاکنون این عزم شکل نگرفته و حتی گاهی به شوخی گرفته شده است. 

    

طرح مهارت ارتباطی دانش‌آموزان کلید خورد

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: یکی از طرح‌های ما با آموزش‌وپرورش، طرح مهارت ارتباطی دانش‌آموزان است که برای گفت‌وگو با خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش‌آموزان شهرستان بهارستان استان تهران حضور یافت و با اشاره به برنامه‌های مهم آموزش‌وپرورش در حوزه مهارت‌های زندگی اظهار کرد: اجرای طرح مهارت ارتباطی دانش آموزان، ضمن تقویت مهارت‌های ارتباطی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده را نیز دنبال می کند. 

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بر نقش مدارس در تقویت مهارت‌های زندگی تاکید کرد و یادآور شد: اگر مهارت‌های زندگی در مدارس به خوبی آموزش داده نشود نمی‌توان پایه‌های ساختاری جامعه را مهیا و نیازهای کشور را برطرف کرد.