پروژه بزرگ احداث مجتمع تجاری، تفریحی شهرداری هندیجان با مشارکت بخش خصوصی روز جمعه ۸ شهریورماه و با حضور استاندار خوزستان به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار روزنامه «توسعه ایرانی» از بندر هندیجان، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جمعی از مدیران کل استان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل شرکت گاز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، معاون مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک، مدیرکل شرکت آب و برق منطقه‌ای خوزستان، جمعی از معاونان و مسئولان استان خوزستان، فرماندار هندیجان، بخشدار مرکزی، امام‌جمعه، اعضای شورای شهر، شهردار و روسای ادارات و خبرنگاران  پروژه‌های شهرستان هندیجان کلنگ زنی یا به بهره‌برداری رسیدند.

مهم‌ترین پروژه از نظر حجم کار و اعتباراتی که در آن برآورد شده است پروژه بزرگ مجتمع تجاری و تفریحی شهرداری هندیجان است که امروز با حضور استاندار خوزستان و فرماندار هندیجان کلنگ زنی شد. علی بویری فرماندار هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: ساخت و تکمیل این پروژه چهره شهر هندیجان را دگرگون می‌کند و از همه‌ کسانی که در این کار بزرگ سهیم هستند تشکر می‌کنم. فاروق جنتی رئیس شورای شهر هندیجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: از استاندار خوزستان، فرماندار هندیجان، اعضای شورای شهر، شهردار و کارکنان شهرداری، مسئولان ادارات و رسانه‌ها که ما را در انجام مقدمات این پروژه بزرگ یاری کردند قدردانی می‌کنم، امیدوارم این پروژه و دیگر پروژه‌های شهرداری که در سطح شهر در حال اجرا هستند هر چه سریع‌تر با موفقیت به پایان برسند.

امیرعباس غزالی عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر هندیجان نیز اظهار داشت: این پروژه در اوایل دوره شورای پنجم و با رایزنی‌های فراوان با پیمانکار و بخش خصوصی صورت گرفت و در حدود دو سال، بحث فنی، قرارداد، استعلامات، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول را انجام دادیم تا توانستیم به این مرحله برسیم.

وی افزود: سختی و مشقت‌های زیادی را در این راه متحمل شدیم و از همه ‌کسانی که یار و یاور ما بودند قدردانی می‌کنم. در حقیقت برای رفع محرومیت‌های هندیجان باید پروژه‌های بزرگی در این شهر راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: ما در این حوزه از سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

روح‌الله درخشان سرپرست شهرداری هندیجان هم اظهار داشت: این پروژه از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهرداری هندیجان است که تاکنون در حال ساخت و احداث است و اولین تجربه سرمایه‌گذاری و با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است که امروز با حضور استاندار خوزستان، فرماندار هندیجان، اعضای شورای شهر و مسئولان کلنگ زنی شد و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه با سرعت در حال ساخت‌وساز است و توقفی در کار نیست و با سرعتی که در این پروژه داریم در حال حرکت رو به ‌جلو هستیم. ما بر این پروژه نظارت و ارزیابی دقیقی داریم. از حضور استاندار خوزستان و همراهی فرماندار هندیجان، اعضای شورای شهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیز قدردانی و تشکر می‌کنم.

علی‌اکبر شیرعلی مدیرعامل شرکت راسخ سازان ماهرویان هندیجان و پیمانکار پروژه در این مراسم درباره پروژه، اظهار داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری هندیجان در حال احداث است. ما مقدمات کار را انجام دادیم و امروز با حضور مسئولان کلنگ زنی آن را انجام می‌دهیم.

وی افزود: مبلغ سرمایه‌گذاری 37 میلیارد تومان است،15 هزار مترمربع زیربنای پروژه شامل 3 طبقه، یک طبقه پارکینگ و دو طبقه تجاری است و مهندس ناظر پروژه، واحد دفتر فنی شهرداری هندیجان است که بر کل اجرای پروژه نظارت دارد.

خبرنگار: محمد مهدی صادقی