در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

ارائه طـرح «تربیت جنسی دانش‌آموزان» به شورای عالی انقلاب فرهنگی 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از ارائه طرح «تربیت جنسی دانش‌آموزان» به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به توجه آموزش و پرورش به ابعاد مختلف تربیتی به ویژه تربیت جنسی دانش‌آموزان و آگاهی رساندن به آنها در خصوص محافظت و مراقبت از بدن خود گفت: با توجه به تحولاتی که در جامعه ما در دهه اخیر به وجود آمده، امروز بیش از گذشته پرداختن به این نوع تربیت یعنی تربیت جنسی مورد توجه آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته یکسری آموزش‌های پیشگیری یا آموزش‌های مهارتی به دانش‌آموزان داده می‌شد که این نوع آموزش‌ها در همه زمینه‌ها از جمله آسیب‌های جنسی، دانش‌آموزان را مصون می‌کرد، در واقع هدف از آن آموزش‌ها مصون‌سازی بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به نقش فضای مجازی در آسیب‌پذیری دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: به دلیل تحولاتی که در دهه اخیر به وجود آمده شبکه‌های مجازی متاسفانه موجب شده بسیاری از بچه‌ها به انواع و اقسام سایت‌ها و مطالب دسترسی داشته باشند و فضای عمومی جامعه آسیب‌پذیر شده، از این رو لازم دانستیم تا آموزش و پرورش ورود مستقیم، جدی و شفاف‌تری در این حوزه داشته باشد.

نویدادهم تصریح کرد: بر اساس این نیاز ما کاری را در شورای عالی آموزش و پرورش آغاز کردیم و طرح  « تربیت جنسی» در این شورا مطرح شد، زیرا طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش ذیل سیاست‌های کلان کشور معنا پیدا می‌کند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گنجاندن مقوله تربیت جنسی در کتب درسی گفت:‌ ما به طور غیرمستقیم آموزش‌هایی را در این زمینه در کتاب‌‎های درسی‌مان داریم، اما زمانی که در این راستا بخواهیم وارد بحث آموزش شویم، این مساله نیز جدی‌تر می‌شود.

ادهم خاطرنشان کرد: آگاهی رساندن به دانش‌آموزان در این زمینه باید متناسب با فرهنگ ما، رعایت موازین اخلاقی و تربیت اسلامی باشد و با ملاحظات این کار را انجام خواهیم داد. مشروط بر اینکه آنچه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است، هرچه سریع‌تر به تصویب برسد و در ذیل و چارچوب آن مصوبه، ما اقدامات خودمان را انجام خواهیم داد. 

او با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان باید هوشیار باشند، گفت: امیدواریم این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و در چارچوب آن مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش اقدامات خود را عملیاتی و اجرایی کند، ضمن اینکه یک بُعد قضیه خانواده‌ها هستند، زیرا آموزش قبل از اینکه در مدرسه شکل بگیرد، در خانواده شکل گرفته است.

    

در حال اجرایی شدن است؛

ورود تماشاگران زن به ورزشگاه‌ها

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: وعده دولت برای ورود زنان به ورزشگاه توسط وزیر ورزش و جوانان در حال پیگیری است.

معصومه ابتکار دیروز در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: سازوکارها و زیرساخت‌های خوبی برای ورود زنان به ورزشگاه تعبیه شده است.

وی گفت: تاکنون نیز زنان در چندین مسابقه ورزشی در کنار مردان حضور داشته‌اند و خوشبختانه در طول مسابقات مشکل خاصی به وجود نیامده است.

ابتکار افزود: برای توسعه این موضوع اقدامات لازم در حال پیگیری است.