درخواست آمریکا برای توقیف آدریان رد شد

آب سرد جبل‌الطارق بر سر واشنگتن

دولت جبل‌الطارق با صدور بیانیه‌ای درخواست آمریکا برای توقیف مجدد نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان دریا) را رسما رد کرد. در این بیانیه آمده است: «با توجه به اینکه قوانین مربوط به تحریم‌های آمریکا با قوانین تحریمی اتحادیه اروپا متفاوت است، امکان اجرای درخواست آمریکا وجود ندارد و جبل الطارق نیز از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران در این منطقه پیروی می‌کند.» گفتنی است آمریکا پس از اعلام حکم آزادی نفتکش ایرانی از سوی دادگاه عالی جبل‌الطارق، با طرح اتهامات تازه‌ای نسبت به این نفتکش از دولت جبل‌الطارق خواسته بود توقیف این نفتکش را تمدید کند.   

    

دستور رئیس‌جمهور برای اعلام حقوق مدیران تا 2 ماه آینده

سیدفرید موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تاخیر به وجود آمده در اعلام حقوق مدیران و شفافیت لازم در این زمینه به فارس گفت: برخی از دستگاه‌ها خارج از دولت هستند و تاخیر دولت هم درباره اعلام حقوق مدیران در سامانه ویژه این موضوع به همین دلیل بوده است. بر اساس گزارشات ما قوه قضائیه و سازمان صدا و سیما از جمله دستگاه‌هایی هستند که اطلاعات حقوقی مدیران خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند. وی افزود: امروز رئیس‌جمهور دستوری را مبنی بر اعلام حقوق شفاف مدیران از طریق سامانه شفافیت حقوق و دستمزدها تا دو ماه آینده دادند.

    

رحمانی فضلی خبر داد:

کاهش 38 درصدی تجمعات اعتراضی در سال جاری

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها با بیان اینکه حامیان اصلی نظام مردم هستند، گفت: تجمعات و اعتراض‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته 38 درصد کاهش یافته در حالی که میزان نارضایتی مردم بیشتر شده است ولی چون مردم شرایط کشور را درک می‌کنند، میزان بروز اعتراص‌ها کاهش یافته است. 

    

ممنوعیتی برای آقازاده‌ها

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به ایسنا گفت: طرح ممانعت از تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور از سوی معاون حقوقی قوه قضاییه مطرح شد؛ ما نیز تصمیم گرفتیم که طرحی در این خصوص تهیه و در کمیسیون حقوقی مجلس بررسی کنیم. وی با بیان اینکه این افراد نباید در خارج از کشور تحصیل کنند، افزود: اول اینکه کشور ما به میزان کافی دانشگاه معتبر دارد ثانیا اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارند باید از مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های کشورهای دوست مانند روسیه، چین و هند استفاده کنند.

    

طرح شکایت از هالیوود در مجلس

در جلسه علنی دیروز مجلس، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ۱۰ طرح ضد آمریکایی را اعلام وصول کرد. طرح ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، طرح الزام دولت به شکایت از هالیوود، صنعت سینما و تلویزیون آمریکا به دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران، طرح الزام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از ساخت فیلم‌های ضد آمریکایی، طرح تحریم برخی از مقامات آمریکایی و طرح الزام دولت به بازپس‌گیری درآمدهای آمریکا و انگلیس از نفت ایران پس از کودتای ۲۸ مرداد از جمله آن طرح‌هاست. 

    

منع سازمان بازرسی از ورود به بانک‌ها صحت ندارد

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اینکه گفته می‌شود با دستور رئیس سابق قوه قضائیه این سازمان از ورود به دو بانک پاسارگاد و آینده منع شده، به تسنیم گفت: «چنین مطلبی صحت ندارد. سازمان بازرسی برای ورود به بانک‌های بخش خصوصی مشکل قانونی داشت که در دادگاه موضوع را مطرح کردیم و دادگاه نیز به ‌نفع سازمان بازرسی حکم داد.» وی درباره پرونده میرعلی‌اشرف پوری حسینی، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی که به‌ تازگی بازداشت شده نیز اظهار کرد: سازمان بازرسی پیشتر در ارتباط با این پرونده گزارش‌هایی را به مرجع قضایی و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده بود و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.