امام‌جمعه کازرون درحالی که به اتفاق همسر خود از آئین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازمی‌گشت، به ضرب چاقو کشته شد. معاون اجتماعی فرمانده ناجا در فارس گفت: حجت‌الاسلام محمد خرسند توسط فردی در منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه بدلیل عمق جراحت در ناحیه شکم، در بیمارستان کازرون جان به جان آفرین تسلیم کرد. سرهنگ کاووس محمدی افزود: این اتفاق پس از بازگشت امام‌جمعه کازرون از مراسم احیا و ساعت 3 و نیم بامداد 23 رمضان رخ داده است. معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فردی که ایشان را به قتل رساند، با تلاش‌های انتظامی و رصد اطلاعاتی دستگیر شد. محمدی ظهر چهارشنبه به ایرنا گفت: قاتل ساعتی پیش در حالی که لباس بلند (دشداشه) بر تن و شال سبز بر سر داشت، در تپه شادی (پارک متروکه‌ای در کازرون) دستگیر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این باره به ایرنا گفت: با تلاش مأموران انتظامی و امنیتی، قاتل امام جمعه کازرون که پس از ارتکاب این جنایت متواری شده بود در کازرون دستگیر شد.

سید احمد احمدی زاده افزود: به دنبال وقوع این جنایت، دستگیری قاتل که شناسایی شده بود در دستور کار قرار گرفت و سرانجام پس از شناسایی محل اختفای وی توسط مأموران انتظامی و امنیتی دستگیر شد.