سخنگوی سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود خون ارتباطی با حوادث اخیر ندارد

سخنگوی سازمان انتقال خون در ارتباط با کمبود‌های خونی گفت: این کمبود خون ارتباطی با حوادث اخیر ندارد و یک مسئله طبیعی است.  بشیر حاجی بیگی، در گفت‌وگو با ایلنا، یادآور شد: دلیل کمبودهای خونی کشور سرما و برودت هوا است. برف و بارانی که می‌بارد، باعث می‌شود مردم کمتر به مراکز انتقال خون مراجعه کنند. این مشکل هر ساله ما است. هوای سرد زمستان و روز‌های کوتاه موجب مراجعه کمتر مردم می‌شود. وی افزود:‌ مشکلات ما بیش از خون، پلاکت خون است و بیشتر کمبود پلاکت داریم؛ آنچه برای بیماران سرطانی و بیماری‌های خون‌ریزی دهنده ارثی لازم است.

    

گزارش میزان زادوولد نیمه نخست سال ۹۸ منتشر شد

کاهش ۱۳ درصدی موالید کشور 

کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از وضعیت فعلی جمعیت و میزان موالید کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۸ گزارشی را منتشر کرد. به گزارش ایلنا، در این گزارش آمده است که از سال ۱۳۸۰ تا سال ۱۳۹۴ در کشور  افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است؛ اما پس از سال ۱۳۹۴ به علت خالی‌شدن توان درونی جمعیت تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال ۱۳۹۷ میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از ۸ درصدی مواجه شده است که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است، ضمن آنکه در ۶ ماهه اول امسال (۱۳۹۸) نسبت به ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ این تعداد با ۱۳ درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از ۹۲هزار تولدی را به همراه داشته است. در این گزارش آمده است که تخمین زده می‌شود در پایان امسال میزان تولد کشور به رقم ۱۲۰۵۹۵۴ تولد برسد که کاهش بی‌سابقه‌ای نسبت به سال‌های گذشته داشته است. براساس این گزارش تخمین زده می‌شود که در سال ۱۳۹۸ نرخ زاد و ولد با ۱۴.۵ تولد به ازای هر هزار نفر جمعیت به کمترین حد خود طی ۵۰ سال گذشته رسیده باشد.

    

شهردار تهران خبر داد؛

برکناری مقصران سوءمدیریت در پی بارش برف هفته گذشته

شهردار تهران از برکناری مقصران سوءمدیریت در پی بارش برف هفته گذشته تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد اینکه تعطیلی مدارس چه میزان بر کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد، گفت: این مساله باعث کاهش ۳۰ درصدی ترافیک می‌شود که به تبع آن می‌تواند بر کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر بگذارد.  وی در مورد انتقاد رئیس شورای شهر تهران از عدم معرفی مقصران برف روز شنبه گذشته در تهران نیز گفت: برخی از افراد مقصر در این مسئله برکنار شدند.