رئیس کل بانک مرکزی:

تورم متاثر از بنزین نهایت چهار درصد است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص تاثیر قیمت بنزین در رقم تورم گفت: بر اساس محاسبات علمی اجرای این طرح به طور مستقیم حدود دو و نیم درصد و با احتساب تاثیر غیرمستقیم در کل حدود چهار درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت. وی درباره تاثیر قیمت بنزین بر بازار ارز نیز گفت: بر بازار ارز کنترل کامل داریم و از مردم نیز خواهش می‌کنم که دارایی‌های خود را در این بازار به کار نگیرند چرا که ریسک بالایی دارد.

    

برگزاری ‌راهپیمایی محکومیت اغتشاشات اخیر در تهران

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران به خبرنگاران گفت: اتفاقات تلخ روزهای گذشته مانند جسارت به حریم مساجد و آتش زدن قرآن و مثله کردن مدافعان امنیت واقعا دردناک بود و به همین جهت در استان تهران راهپیمایی محکومیت اغتشاشات اخیر، حمایت از مقام معظم رهبری و پیگیری مطالبات به حق مردم برگزار می‌شود. وی همچنین اظهار کرد: دولت اصلاح قیمت بنزین را به بدترین شکل انجام داد؛ شب میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه و به یکباره بدون اعلام قبلی که نمونه کامل بی‌تدبیری بود.

    

توجیه‌ برایان هوک برای عدم تمدید معافیت‌های فردو

برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در ویدیویی که در صفحه توییتر وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، درباره عدم تمدید معافیت‌های ایران برای همکاری‌های هسته‌ای در سایت فردو با گفتن اینکه ایران برای داشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای نیازی به غنی‌سازی ندارد، مدعی شد: حکومت ایران سال‌ها پیش در آنجا یک سایت سری زیرزمینی ساخت و در آنجا به طور سری اورانیوم غنی می‌کرد. آنها به تازگی اعلام کردند که دوباره این کار را از سر می‌گیرند. این خط قرمز ما بود، بنابراین ما به معافیت هسته‌ای آن پایان دادیم.

    

احضار سفیر سوئیس در پی اغتشاشات اخیر

سفیر سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده آمریکا امروز به وزارت امور خارجه احضار شد. به گزارش ایلنا، مارکوس لایتنر به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی ایران به وی ابلاغ شد.

    

واکنش آیت‌الله نوری همدانی به آتش زدن مساجد و قرآن‌ها

آیت‌الله نوری همدانی صبح دیروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: مشکل مردم اقتصاد و معیشت است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که مسئولان مشکل مردم را حل کنند، ما هم از مسئولان می‌خواهیم که مشکل معیشت مردم حل شود و به سخنان چند روز قبل رهبری درجهت حل مشکل معیشتی عمل کنند. این مرجع تقلید با بیان اینکه خوشبختانه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند، افزود: بی‌شک کسانی که حسینیه، مسجد و قرآن‌ها را آتش می‌زنند و اموال عمومی را غارت می‌کنند از مردم نیستند.

    

مشاجره بنزینی روحانی و رحیم‌پور ازغدی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس از مشاجره لفظی حسن روحانی و حسن رحیم‌پور ازغدی در نشست سه‌شنبه شب شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بنزین خبر داد. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در این باره به فارس گفته که بعد از اینکه آقای رحیم‌پور از رئیس‌جمهور خواست درباره بنزین توضیح دهد، رئیس‌جمهور، مباحث تندی مطرح کرد و بعد از جدل تند صورت گرفته، جلسه این شورا را ترک کرد. سلیمی افزود: آقای روحانی گویا تصور کرده که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کارگزاران و کارمندان دولت محسوب می‌شوند؛ اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرهیختگان کشور محسوب می‌شوند نه گماشته آقای روحانی.