حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که ترامپ بداند تا زمانی که تحریم‌ها به حالت تعلیق بر نگردد مجبور است در تهران با نظامی‌ها صحبت کند. البته هدف آنها تسلیم ایران است که قطعاً این اتفاق رخ نخواهد داد. ایران هم از ابزارهای زیادی برخوردار است که می‌تواند اجازه ندهد تنش بین ایران و آمریکا به ضرر ایران فرسایشی شود.

سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون نیز با تاکید بر اینکه تحریم اخیر مقامات ایران توسط آمریکا نشان دهنده استیصال و ناکامی دولت آمریکا است، گفت: این تحریم‌ها نشان دهنده‌ حقانیت مواضع انقلابی مقام معظم رهبری مقابل آمریکا است.

وی تاکید کرد که این تحریم‌ها نشان می‌دهد مقاومت جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ باعث استیصال آمریکا شده است. آنها از یک طرف مذاکره‌ بدون پیش شرط را مطرح کرده، واسطه می‌فرستند و از طرف دیگر پهپاد ضد جاسوسی به کشورمان فرستاده و بعد تحریم‌های جدید اعمال می‌کنند. اینها همه نشان دهنده‌ ناکامی‌های پی در پی ترامپ در مقابل ایران است که باعث سردرگمی و استیصال شده است.

بن بست در سیاست خارجی آمریکا

در همین رابطه علیرضا رحیمی، عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود در واکنش به تحریم اخیر آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم اشخاص کلیدی مُهر پایانی بر مسیرهای دیپلماتیک و بستن فضای مذاکره است، گفت: تصمیمات بی‌خردانه این چنین حجتی آشکار در بن بست سیاست خارجی آمریکا است. مصطفی کواکبیان نیز در جلسه علنی دیروز مجلس طی تذکری شفاهی با بیان اینکه کاخ سفید ظاهراً نمی‌خواهد از اقدامات ابلهانه خود دست بکشد، ادامه داد: آنان اخیراً علاوه بر تحریم رهبر معظم انقلاب و فرماندهان نظامی، وزیر امور خارجه را هم تحریم کردند که این مسئله نشان می‌دهد آنان دروغ می‌گویند که می‌خواهند مذاکره کنند، دیپلماسی را پیش ببرند و به دنبال تنش‌زدایی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: از وزارت خارجه می‌خواهم با کشورهایی چون امارات، عربستان، بحرین و انگلیس که با آمریکا در این اقدامات همکاری می‌کنند، برخورد کرده و با اقدامات دیپلماتیک پاسخ آنان را بدهد.

اعلام وصول طرح‌های ضد آمریکایی در مجلس

همچنین یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی سه سوال نمایندگان از وزرا و ۱۰ طرح ضد آمریکایی را اعلام وصول کرد که به این شرح اعلام شد؛

طرح حمایت از امنیت آب‌های سرزمینی ایران

طرح الزام دولت به اقدام مقتضی علیه کشورهای همسایه میزبان پایگاه‌های نظامی آمریکا

طرح الزام دولت به اقدام قانونی علیه شرکت‌هایی که به تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا پیوستند.

طرح الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی.

طرح الزام دولت در پیگیری حقوقی اقدام جنایت‌کارانه آمریکا در اسقاط هواپیمای مسافربری ایران

طرح تأسیس موزه جنایات آمریکا

طرح الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات آمریکا در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها

طرح الزام دولت به حمایت همه جانبه از افراد و مؤسسات ایرانی که از اقدامات آمریکا متضرر شده‌اند.

طرح تشکیل باشگاه کشورهای تحریم شده توسط آمریکا.

طرح مقابله با تحریم‌های آمریکا از طریق جایگزینی کالا و خدمات.