با دستور رئیس‌جمهور اجرایی می‌شود

حذف مُهر از گذرنامه اتباع خارجی 

رئیس جمهوری دستور حذف مهر ورود و خروج از گذرنامه اتباع خارجی را صادر کرد.

حسن روحانی به «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور دستور داد تا این وزارت از طریق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیباتی اتخاذ کند که از درج مهر ورود و خروج به ایران در گذرنامه اتباع خارجی خودداری شود.

    

هشدار به آمریکا درباره «حفظ جان سربازانش»

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا گفت: دولت آمریکا باید با اجتناب از رفتار اشتباه در منطقه، نسبت به حفظ جان نیروهای آمریکا و به خطر افتادن آنها مسئولانه رفتار کند. به گزارش تسنیم، سرلشکر غلامعلی رشید دیروز در بازدید میدانی از مرکز فرماندهی و کنترل و رادارها و سامانه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در جمع فرماندهان افزود: در صورت وقوع درگیری در منطقه، دامنه و زمان آن از سوی هیچ کشوری قابل‌مدیریت نخواهد بود. ما به دنبال جنگ نبوده و نیستیم ولی با قدرت از منافع ملت شریف ایران در برابر هر نوع تهدید و تجاوزی دفاع خواهیم کرد.

    

سامانه ثبت دارایی مسئولین آماده است، ولی...

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه ما در حال طراحی سامانه ثبت اموال مسئولین هستیم، گفت: این سایت آماده است، ولی با توجه به مسائل امنیتی تشخیص دادیم بیشتر روی زمان‌بندی آن کار کنیم. به دلیل اینکه اطلاعات حساسی است.

به گزارش ایسنا، حمید شهریاری  در نشست خبری با خبرنگاران در رابطه با زمان راه‌اندازی سامانه توسط این مرکز، افزود: امیدواریم ظرف این ۲ ماه تدابیر امنیتی خوبی برای حفاظت اطلاعات و تدابیر فنی برای آسانی استفاده مدیران از سامانه فراهم شود.

    

«پیمان‌های پولی» با کشورهای مختلف در حال مذاکره است

وزیر امور خارجه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم، گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.

محمدجواد ظریف در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: باید توجه شود که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی و سازوکار مشخصی در بخش‌های اقتصادی دارد.

    

تایید دیدار نمایندگان با بابک زنجانی در زندان

دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان اگرچه از سوی وکیل او رد شده است، اما یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس تلویحا آن را تایید کرده است. آن را در جهت کمک به بازگرداندن بیت‌المال دانسته است.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خانه ملت در مورد صحت و سقم دیدار برخی نمایندگان با بابک زنجانی در زندان، گفت: دیدار با زندانیان یک امر معقول است و همیشه وجود داشته البته ممکن است خاص بودن یک زندانی حساسیت‌ها را برانگیزد؛ اگر این دیدار در دفتر بابک زنجانی صورت می‌گرفت صورت خوشی نداشت؛ اما این فرد در حال حاضر زندانی است و به عنوان یک زندانی این دیدار انجام شده و هیچ ایرادی ندارد.

    

در پی سفر شینزو آبه به تهران انجام شد؛

کمک ۵ میلیون دلاری ژاپن به سیل‌زدگان ایرانی

سفارت ژاپن در تهران از کمک‌های اضطراری دولت این کشور به ارزش 5 میلیون دلار به سیل‌زدگان ایرانی خبر داد.

سفارت ژاپن در تهران در اطلاعیه‌ای با عنوان «کمک‌های اضطراری در پاسخ به آسیب‌های ناشی از سیل در ایران» این کمک‌ها را پیرو سفر شینزوآبه به تهران و با هدف ارائه کمک‌های بشردوستانه معرفی کرد.