دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اقدام دولت برای کاهش تعهدات برجامی ایران را بجا و شایسته دانست و گفت: این اقدام حساب شده، منطقی و عقلایی است.

«اسدالله بادامچیان» دیروز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: تفاوت اقدام برجامی ایران با خروج سال گذشته آمریکا از توافق هسته‌ای این بود که دولت واشنگتن خلاف تعهداتش به شکل یک طرفانه و قلدرمآبانه از این توافق خارج شد.

وی افزود: همین عامل موجب رسوایی و بی اعتمادی به آمریکا در سطح بین المللی شد و دیگر کشوری به امضا و تعهد آن اعتماد نمی کند. 

وی ادامه داد: ایران عکس رفتار آمریکا، نخست به تعهداتش عمل کرد و پس از آن مقابل رفتار آمریکا و وقت کشی اروپا در موقع مناسب به ماده 26 برجام عمل کرد. دولت نشان داد در عمل به برجام و در کاهش تعهدات هسته ای خود متعهد بوده است. بادامچیان با تاکید بر حمایت مردم از اقدام اخیر دولت، گفت: دولت به دلیل این که تاکنون به تعهداتش عمل کرده است در ادامه هم باید با قدرت عمل کند.

وی با یادآوری اقدام نامناسب اروپایی ها در دادن اولتیماتوم به ایران، گفت: ما اولتیماتومی ندادیم فقط تعهدات ایران و آنها را گوشزد کردیم و این که اگر به تعهدات خود عمل نکنند مطابق برجام، ایران اقدام نهایی را انجام می دهد. 

این فعال اصولگرا تصریح کرد: امیدوارم دولت اقدام صحیح را با اقتدار و قدرت تا پایان ادامه دهد و در این اقدام از پشتیبانی همه گروه های سیاسی برخوردار است.

بادامچیان با بیان عملیات روانی آمریکایی‌ها برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا جرات جنگ با ما را ندارد، دولتمردان این کشور در گذشته چندین بار ایران را تهدید کردند و به قول حافظ، ‹ من جرب المجرب حلت به الندامه ” (پشیمانی برای کسی که آزموده را می‌آزماید رواست).