ادعاهای دبیرکل اتحادیه عرب علیه ایران

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با «الحدث» مدعی شد که ایران و ترکیه به دنبال نفوذ در کشورهای عربی هستند و از تهران خواست در سیاست‌های خود بازنگری کند. وی با طرح این ادعا که ایران و ترکیه به دنبال به انزوا کشاندن اتحادیه عرب هستند، گفت: نگران این هستم که تداوم تنش‌ها ما را مجبور به یک درگیری کند که خواهان آن نیستیم. ابوالغیط ادامه داد که اتحادیه عرب از ایران می‌خواهد که رفتارهای خود را متوقف کند و از شورای امنیت می‌خواهد موضع قاطعی در رابطه با رفتارهای ایران اتخاذ کند.

    

کویت هم ادعای آمریکا درباره ایران را نپذیرفت

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، «منصور العتیبی»، نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد ادعای آمریکا علیه ایران در ماجرای حادثه دریای عمان را زیر سؤال برد. وی تصریح کرد که اثبات اینکه قایق موجود در فیلمی که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند، متعلق به ایران باشد سخت است. نیروی دریایی آمریکا جمعه (۲۴ خرداد) فیلمی منتشر و در آن ادعا کرد یک قایق ایرانی در حال جدا کردن یک مین عمل‌نکرده از بدنه نفتکش ژاپنی به نام «کوکوکا» است. پس از آن «یاتاکا کاتادا»، مالک یکی از نفتکش‌های ژاپنی که در دریای عمان دچار حادثه شد، گفت که روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است.

    

اینها قُرم قُرم‌های اول انتخابات است 

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشستی خبری در رابطه با هجمه‌های اخیر اصلاح‌طلبان تندرو مبنی بر اینکه اگر لیستشان تأیید نشود در انتخابات پیش رو شرکت نمی‌کنند، گفت: شورای نگهبان صرفاً به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و از اعلام نظر شرکت کردن یا نکردن در انتخابات نگرانی ندارد. مردم گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست. اینها قُرم قُرم‌های اول انتخابات است و مردم پاسخ مشخص می‌دهند.

    

رد خودکشی عبدالرضا داوری

پس از انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر خودکشی صبح دیروز عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد و انتقال وی به بیمارستان، محمد محمدی، مدیر هماهنگی وی ضمن رد این خبر به ایرنا گفت: داوری به دلیل بیماری دیابت بامداد دیروز در بیمارستان بستری شد و هم اکنون به خانه منتقل شده است. بهرام مفاخری از دوستان نزدیک داوری هم همین اظهارات را بیان کرد. اما مدیر کانالی که خبر خودکشی داوری را منتشر کرد، با تایید صحت این خبر گفت: صبح امروز خبر خودکشی داوری را از یکی دوستان وی دریافت کردم و او بود که فرضیه خودکشی را مطرح کرد.

    

رایزنی اشمید و عراقچی در تهران

هلگا اشمید، دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در سفری منطقه‌ای به تهران نیز آمده است، دیروز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در محل وزارت خارجه کشورمان به گفت‌وگو نشست. وی پیش‌تر درباره اهداف سفرش به خبرگزاری کویت گفته بود: «در ایران، که مقصد سفر من بعد از امارات عربی متحده، عمان و قطر خواهد بود، من قطعا درباره وضعیت اجرای برجام، از جمله عملیاتی‌سازی اینستکس با هدف ایجاد ساز و کاری برای تجارت مشروع با ایران، صحبت خواهم کرد.»

    

توئیت معنادار مهاجری خطاب به مقامات انگلیس

عطاالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت: مقامات انگلستان، به ویژه بوریس جانسون که شاهین نخست وزیری را ترامپ بر سرش نشاند! کتاب خاطرات تونی بلر را دو بار بخواند. تونی بلر که  به تونی بلایر، یعنی تونی دروغگو موسوم شد. کمک به صدام در جنگ علیه ایران را اشتباه استراتژیک آمریکا و انگلیس می‌داند. تونی بلر نوشته است: آنچه را  فکر می کردم انجام می‌دادم، اما به خدا قسم، آرزو می‌کنم که کاش آن کارها را انجام نداده بودم!