عضو فراکسیون امید:

تمایل روحانی به ریاست لاریجانی بر مجلس است

احمد بیگدلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در آستانه انتخابات هیأت رئیسه مجلس در پنجم خرداد، به مهر گفت: ورود آقای روحانی برای حمایت از لاریجانی را رد نمی‌کنم؛ امکان دارد در لحظه‌های آخر انتخابات هیأت‌ رئیسه پیام‌هایی از طرف دولت مخابره شود که در نتیجه نهایی تأثیر گذار باشد. 

وی افزود: با توجه به روندی که دولت در ۳ سال گذشته داشته است به نظر می‌رسد به ریاست آقای لاریجانی بر مجلس تمایل بیشتری دارد. شخص آقای روحانی گرایش بیشتری به آقای لاریجانی دارد تا به آقای عارف اما این گرایش عادلانه نیست.

    

معاون پارلمانی روحانی:

دولت در انتخاب هیأت رئیسه مجلس دخالتی ندارد

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: دولت در انتخاب اعضای هیأت رئیسه، نواب و رئیس مجلس دخالتی ندارد چون این موضوع مربوط به مسائل داخلی مجلس است و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیأت رئیسه انتخاب کنند. نمایندگان محترم مجلس هر انتخابی که داشته باشند قطعا برای دولت و اعضای دولت قابل احترام است.

    

جنیدی:

مجمع باید تا پنج ماه آینده به CFT و پالرمو رسیدگی کند

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت در واکنش به اینکه یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است؛ گفت: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال میشود باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود. وی ادامه داد: حداکثر تا همین پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع رسیدگی کند.

    

میرسلیم:

ادامه مطرح کردن CFT و پالرمو ساده‌لوحی است

سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفت: اصولاً رسیدگی به موضوع پیوستن ما به میثاق‌هایی مانند CFT و پالرمو، وقتی ما را در شرایط قهری تحریم‌های ظالمانه قرار داده‌اند، موجه نیست؛ به ویژه که در ماه گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم با بی شرمی در فهرست تحریم گذاشتند. ادامه مطرح کردن آن میثاق‌ها نوعی ساده‌لوحی است.

    

ناو شصت و یکم نیروی دریایی در بندرعباس پهلو گرفت

شصت و یکمین ناوگروه اطلاعاتی - رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن «سبلان» و ناو پشتیبانی «بندرعباس» بعد از طی پنج هزار و یکصد مایل دریایی و گذشت 67 روز دریانوردی و بازدید از بنادر سلطان قابوس و صلاله عمان و شرکت در تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان صبح دیروز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.

    

حکم شلاق کاظمی و هدایتی کجا اجرا می‌شود

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه در خصوص مکان اجرای حکم شلاق حسین هدایتی و مدیران عامل بانک سرمایه گفت: صدور حکم شلاق در انظار عمومی به این معنا نیست که محکومان را در خیابان‌های شهر شلاق بزنند بلکه در زمان اجرای حکم تعدادی از مرتبطان با پرونده دعوت می‌شوند تا حکم در حضور یک جمع اجرا شود که تصمیم گیری نهایی با اجرای احکام است. 

ممکن است در زمان اجرای حکم تعدادی از افراد داخل محوطه زندان جمع شوند و یا حکم در دادسرا با حضور چند نفر اجرا شود.